Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

info till kund från webbutik- regler?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-20, 16:28 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Jag gjorde en gång ett utskick med en opt-out till medlemmar i en ideell organisation ang att vi hade startat ett mailforum för medlemmarna och skickade med en mycket tydlig och enkel länk att avregistrera sig. Jag fick massor av hård kritik och det innebar ett stort negativt värde för varumärket. Det misstaget gör jag ALDRIG om.

Jag skulle rekommendera dig att du skickar ut ett enda (engångsmail) mail till alla i ditt register. Det ska vara en kort och enkel information om att du nu startat ett nyhetsbrev som kommer att innehålla nyheter om nya produkter som ni tar med i ert sortiment och förändringar av specifikationer (exempelvis prisförändringar) samt information om kampanjpriser.

Skicka med en länk som man kan klicka på om man vill vill ha detta nyhetsbrev (med id så att kunden inte behöver göra annat än att klicka så är de med) som en opt-in.

Det är olagligt att ha opt-out i hela EU sedan 1 april 2004 så det är inget alternativ för dig alls.

Du kan dessutom ha med en länk som man kan klicka på för att helt spärra alla utskick från ditt företag (även framtida "engångsmail"). Då verkar du vara seriöst intresserad att verkligen lyssna på vad kunderna vill. Vad du än gör så trotsa aldrig detta val kunden gör. Har de angett att de inte vill ha vidare mail från dig respektera detta. Kunden har ALLTID rätt att välja detta.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-23, 00:20 #12
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar

Reg.datum: Mar 2007
jag har "inga mail=inget medlemskap", men då handlar det dock om en mötesplats
+ att utskicken från mig sker kanske max 4 ggr per år! men då skriver jag "vill du inte ha dett mail mer, får du avregistrera dig från sidan" och sen en länk
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-24, 08:37 #13
CarroA CarroA är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
CarroA CarroA är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Jo, men det blir ju lite skillnad. Jag vill ju inte neka någon att handla av mig bara för att hon/han inte vill ha käcka nyhetsbrev några gånger per år....
CarroA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-24, 13:27 #14

Citat:
Originally posted by CarroA@Nov 24 2008, 09:37
Jo, men det blir ju lite skillnad. Jag vill ju inte neka någon att handla av mig bara för att hon/han inte vill ha käcka nyhetsbrev några gånger per år....
Skilj på Nhetsbrev och vilka som är kunder. Jag själv handlar ofta på olika webbutiker men jag vill absolut inte ha deras nyhetsbrev. Jag handlar ofta på Dustin för att ta ett exempel. Men har avsagt mig alla nyhetsbrev från dem. Jag går själv in med ojämna mellanrum och kollar deras site, för jag vet att de har många bra grejor, som passar mig.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017