FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gjorde en gång ett utskick med en opt-out till medlemmar i en ideell organisation ang att vi hade startat ett mailforum för medlemmarna och skickade med en mycket tydlig och enkel länk att avregistrera sig. Jag fick massor av hård kritik och det innebar ett stort negativt värde för varumärket. Det misstaget gör jag ALDRIG om.
Jag skulle rekommendera dig att du skickar ut ett enda (engångsmail) mail till alla i ditt register. Det ska vara en kort och enkel information om att du nu startat ett nyhetsbrev som kommer att innehålla nyheter om nya produkter som ni tar med i ert sortiment och förändringar av specifikationer (exempelvis prisförändringar) samt information om kampanjpriser. Skicka med en länk som man kan klicka på om man vill vill ha detta nyhetsbrev (med id så att kunden inte behöver göra annat än att klicka så är de med) som en opt-in. Det är olagligt att ha opt-out i hela EU sedan 1 april 2004 så det är inget alternativ för dig alls. Du kan dessutom ha med en länk som man kan klicka på för att helt spärra alla utskick från ditt företag (även framtida "engångsmail"). Då verkar du vara seriöst intresserad att verkligen lyssna på vad kunderna vill. Vad du än gör så trotsa aldrig detta val kunden gör. Har de angett att de inte vill ha vidare mail från dig respektera detta. Kunden har ALLTID rätt att välja detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
jag har "inga mail=inget medlemskap", men då handlar det dock om en mötesplats
+ att utskicken från mig sker kanske max 4 ggr per år! men då skriver jag "vill du inte ha dett mail mer, får du avregistrera dig från sidan" och sen en länk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo, men det blir ju lite skillnad. Jag vill ju inte neka någon att handla av mig bara för att hon/han inte vill ha käcka nyhetsbrev några gånger per år....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|