Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få en sida att växa

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-14, 00:17 #11
pinnennet pinnennet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by Lundmark@Nov 13 2008, 21:57
Jag instämmer med tidigare skribenter. Men det var ju inte det som var frågan...
Länkar tycker jag är det viktigaste för att få många besökare och då inte länkar för att få besökare utan för att googel ska gila min sida. Sedan är det klart att man ska bygga sidan för besökarna så att dom kommer tillbaka. Be din mamma eller någon som inte har varit med och bygtupp sidan att göra lite olika uppgifter på sidan och se hur hon navigerar.... jag tyckte det var svårt att navigera, men det finns kanske knappar jag inte förstod.
Som din sida är uppbygd idag så är det svårt för googel att hitta in till tex en kurs i Flash, som jag förstår så går det inte att länka rakt till en kurs, och dom ord du säger på filmerna blir inte indexerade av googel vilket gör att det inte finns så många ord man kan söka på för att komma till dig. För det är ju dom som söker på tex Flash kurs som du vill ska komma till dig. Dom som söer på läxa är ju inte så intresanta.
Du kanske skulle lägga upp dina kurser på YouTube för att få besökare. Det kostar ju inte något och dom som gillar dina kurser kommer ju att gå till läxa.nu, och efter som du i varje kurs nämner sponsoren först så får ju dom sin uppmärksamhet även om det ligger på Youtube eller hos dig.

Tack förresten för bra kritik.
pinnennet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 00:18 #12
Medlem

Medlem

Men nu gick det här lite från ämnet. Det som fashinerar mig är alla skit sidor med en jäkla massa besökare :P
Oläst 2008-11-14, 03:37 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Kan du ge exempel på skitsidor som har många besökare?

Det finns två vägar till att få många besökare.

1. Utveckla en bra webbsida som folk uppskattar
2. Mördande reklam

Sedan så är naturligtvis vanans makt stor. Den tjänsten som folk börjar använda först håller de kvar vid. Webbläsaren Internet Explorer och många andra av Microsofts produkter är bra exempel på detta. Det finns bättre alternativ, men det struntar folk i så länge det fungerar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 04:34 #14
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Sidan har potential att bli en grund till mycket kunskap!

Utan problem, det är ett pågående projekt, så ni har massor med tid att jobba på det samt leverera mer filmer. Men framför allt, fixa så att sidan går till helskärms läge direkt..

Tex när man kommer in på eran sida så ska det finnas en knapp som tar en till själva programmet direkt. det blinkade och hade sig några sekunder innan det kom fram något. som kändes lite b. Men när jag väl kom in i programmet så var det helt klart bra.

Buggar och sådant får finslipas.

Ang besökare så kommer det garanterat öka när ni funnits ett tag. Mera filmer och gärna avencerade saker.

Grunder finns överallt.
Men hoppa inte från grund till avencerat bara.

Jag tror på er, jag ska lära mig fler språk snart så kommer kika in på eran sida då.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 05:03 #15
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by pinnennet@Nov 13 2008, 18:18
Men nu gick det här lite från ämnet. Det som fashinerar mig är alla skit sidor med en jäkla massa besökare :P
Om du med skitsidor menar 'fula' sidor som inte följer med i de senaste heta trenderna inom webdesign, så får du nog tänka om.

Här är några exempel på sajter som är 'fula' enligt många hippa webmasters:

http://www.plentyoffish.com/
En grats tjänst med runt 1 miljon dagliga besökare och $300 000 per månad i adsense intäkter.
http://www.drudgereport.com/
Enormt många dagliga och trogna besökare till en sida som endast har länkar till nyheter.
http://www.craigslist.com
Världens största sajt för radannonser

Fula webbplatser säljer.

Fula webbplatser har i många fall en förmåga att förmedla ett förtroende till sina besökare.
Faktum är, att dessa fula webbplatser har förmågan att presentera
en perfekt marknadsföring. Så vad är då deras budskap?
jo,
Du kan lita på oss. Vi är ett familjeägt företag och inte
anställa av nåt flashigt marknadsföringsteam. Vår hemsida är enkel, men
mycket funktionell. Viktigast av allt, vårt mål är att göra ALLT för våra
kunder, inte nödvändigtvis lära sig allt HTML, CSS och cool webbdesign

Som sajtägare och vana Internetanvändare, glömmer vi ofta att en mycket stor
del av Internetanvändarna är faktiskt rädda för Internet.
Även om shopping online växer, så har de flesta människor fortfarande
en oro för säkerheten online och opersonliga webbplatser gör definitivt inte saken bättre.
De flesta människor vet faktiskt inte ens hur man surfar
effektivt och endast använder de standardverktyg som ges
till dem när de tar datorn ur lådan efter de kommer hem med nya datorn.

Och detta är en anledning till att fula webbplatser kan sälja. Den
brist på professionalism som sajten reflekterar, leder folk till
att tro att de har att göra med en individ (en människa).
Webbplatser kan man ju inte lita på, men individer kan man lita på.(oftast)

Även om ovanstående teori gäller i många exempel, så tror jag att det finns fler orsaker till framgångarna för fula webbplatser än att bara att förmedla förtroende.
Många av de webbplatser som jag ovan nämnde har en underliggande drivkraft som kan hänföras till deras framgång:
de är nämligen extremt lätt att använda.

Så vad finns det att lära av detta.
Jo, tänk lite mer på besökaren och lägg lite mindre energi på att få sajten att validera i W3C m.m.

Jag pratade för ett par månader sen med en kille som driver en relativt känd och stor webbshop här i USA. Han hade tidigare i år anlitat en ansedd designbyrå för att uppdatera sin gama design från 1998.
Det bar sig inte bättre än att han tappade nästan 50% i försäljning med exakt lika många besökare.
Efter 3 månader bytte han tillbaka till den 'urgamla' designen och försäljningen gick tillbaka till det normala igen.

http://www.amazon.com
Ett annat klassiskt exempel

put that in a pipe and smoke it.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 11:07 #16
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
blocket och aftonbladet är inte heller så snygga
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 11:49 #17
Medlem

Medlem

Citat:
put that in a pipe and smoke it.
Okej

Tack för svaret
Oläst 2008-11-14, 14:59 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Ara@Nov 14 2008, 12:07
blocket och aftonbladet är inte heller så snygga
Det håller jag med om! Men särskilt med Aftonbladet så kanske tanken är att man inte ska ändra på ett vinnande koncept!?

Men tanken med den här tråden var inte att jag undrade varför "fula" sidor får mycket besökare, utan varför dåliga sidor (informations fattiga eller liknande) får besökare medans andra kvalificerade sidor inte får det. Men det kanske har som tidigare nämts, att göra med tiden som man har funnits på internet med.
Oläst 2008-11-14, 16:38 #19
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by pinnennet@Nov 14 2008, 15:59
Men tanken med den här tråden var inte att jag undrade varför "fula" sidor får mycket besökare, utan varför dåliga sidor (informations fattiga eller liknande) får besökare medans andra kvalificerade sidor inte får det. Men det kanske har som tidigare nämts, att göra med tiden som man har funnits på internet med.
Vilka sidor syftar du på? Kan du ge ett exempel?

Om du hittar informationsfattiga sidor med många besökare så kan jag svära på att de gör mycket reklam - på ett eller annat sätt (ja, spam är också "reklam").
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 17:08 #20
klein klein är inte uppkopplad

klein klein är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by pinnennet@Nov 13 2008, 18:15
Hejsan allihopa.

Jag har en sida som heter Läxa.nu som har som ide att folk ska komma in och titta på videoguider gratis. Saken är den att jag tycker att sidan börjar bli ganska så bra, men det kommer likt förbaskat inte in särskilt mycket folk. Till och börja med har jag under den senaste veckan börjat jobba ganska mycket med sidans SEO. Vi får väl se hur det blir när google indexerar om sidan.

Men det som stör mig mest är att det finns fullt med skit sidor, som verkligen är ass kassa som drar in tusentals unika besökare varje dag. Hur fungerar det? Jag förstår att en del säkert inte alls tycker om min sida, men när min sida har typ 50 unika per dag och vissa fula och på samma gång ganska dåliga skryter med 6 - 7 000 unika per dag blir man irriterad.

Varför är det såhär? Är det för att de är perfekt optimerade för google, eller för att de har funnits längre? Svar någon? :blink:
Det är väl innehållet som räknas, även om Läxa.nu verka ha höga ambitioner, sånt bruka belöna sig. Men det tar en stund.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017