FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Betalar de tillräckligt går säkert allt att lösa
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, det är klart att en sådan garanti kostar pengar. Sa ju att jag kunde tänka mig att betala.
Sluta nu vara så negativa och börja ringa försäkringsbolagen istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror det är möjligt med sådan försäkring, men då får man även välja ett bolag som något försäkringsbolag skulle vilja försäkra med.
Inget försäkringsbolag skulle vilja försäkra Loopia med deras infrastruktur, men ett bolag som visar upp en 100% godkänd infrastruktur skulle det säkert fungerat för. Sedan vad blir kostnaden per kund? 10, 100,1000 i månaden extra? Självklart beror det ju på antal kunder och risken att något händer. Sedan stora frågan är hur många % av en leverantörs kunder är mail kritisk för? Alltså på nivå där man faktiskt förlorar pengar på avbrott. Skulle det kostat mer än 10 extra per kund för en sådan försäkring skulle det finnas betydligt antal kunder som inte skulle vilja betala för en sådan sak. Men kan säga så här, det kostar inte alls mycket om man vill hyra en egen server för bygga en stabil plattform. Visst jag har med fått avbrott på servrar, men har aldrig lyckas döda 2 skilda noder. Kör man en single point lösning för mail hos en leverantör får man räkna med avbrott ibland. I Loopias fall för alla mailproblem låter det mer som dom anställd ett dagis för lösa och fixa problemen. Eller så är dom för snåla för ta en kompetensen aktut som skulle behövas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan deras problem ha något med Mamut att göra? Som jag minns blev Active24 riktigt kassa efter att Mamut tog över. Kanske händer samma sak här...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Loopia .... Mamut / Active 24 ... sedan i eftermiddag går det inte att logga in på min mail hos active24:
HTTP/1.1 503 Service Unavailable Står det när man försöker logga in via hemsidan och så här står det via outlook: Servern svarade: -ERR Logon failure: unknown user name or bad password. Några fler som härt något eller råkat ut för samma, och någon som hört hur det går för dem? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|