Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

hur gör ni med lager?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-19, 19:51 #11
Specter-Lennart Specter-Lennart är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Specter-Lennart Specter-Lennart är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Originally posted by DreamLogistics@Nov 19 2008, 14:48
Lennart:

Tror du inte det är enklare att ha kvar det vanliga systemet för den vanliga butiken och börja om på nytt för webbutiken. På detta sätt inträffar inga krockar och man behöver inte göra något dubbeljobb då ni har två separata system.

Enda skillnaden är att förutom försäljning har ni den nu även på webben. Perfekt plats att lägga upp reavaror eller bli av med överskott då man inte alltid har tillräckligt med plats i butiken.

Håll även isär försäljning, marknadsföring med mera så ni kan se exakt hur er webbutik går.
Ärligt talat tror jag inte det, eftersom jag dagligen pratar med kunder som har tröttnat på dubbla system.

Den enda fördelen jag ser att ha två lager är den du visar på, att man kan ha sålt en vara på webben fast den finns kvar i butiken.

Men även det finns det lösningar på, man kan välja att webbshopen visar "beställningsvara" redan vid ett saldo på två-tre artiklar i lager, det måste inte vara vid noll. Då har man ytterligare minimerat risken för dubbelförsäljning.

Sedan kan man köra ett system som tillåter flera lager, dvs att man har ett lager för webben och ett per butik. Snart så

Med dubbla system blir det även dubbelt upp med att hålla ordning på artikelregistren, att sammanställa köpbehov blir också dubbelt upp med mera. Även bokföringen blir på två ställen, alternativt att man tar ut journaler m.m. och bokför dem manuellt i det ena systemet.

Att hålla isär de olika verksamheterna för att följa upp resultatet håller jag helt med om, men det går att göra på olika sätt via bokföringen, eller att försäljningsrapporter visar försäljning per kanal/säljare etc.

/Lennart
Specter-Lennart är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017