FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eniro ville först inte ens erkänna att någonting gått fel. Först försökte man få det till att det var jag som hade gjort fel. Allt var som det skulle vara menade killen jag pratade mig. Efter mycket skällande och argumenterade så fick Eniro tillslut ge sig.
Kontentan blev i alla fall: Eniro har inte lagt in de buden som jag översände till säljaren tillsammans med sökorden. Istället har buden lagts flera 100 procent över mina önskade bud. Varför det har blivit så kan man inte svara på hos Eniro. Eniro har aktiverat en funktion som gör att mitt konto per automatik lägger det högsta budet. Jag kan inte ens stänga av denna funktion. Det kan inte heller Eniro göra, utan de måste i så fall stänga av hela kontot. Det är standard när de lägger upp nya konton åt fakturakunder. Mycket praktiskt ur Eniros perspektiv, eftersom alla deras kunder hamnar i budkrig utan att själva vara medvetna om det. Mycket förkastligt ur kundernas perspektiv. Det allvarliga här är inte att Eniro har uppträtt vilseledande och vårdslöst mot mig. Det allvarliga är att det verkar vara så här det alltid går till. Man lägger upp ett nytt konto åt kunden med en automatisk budfunktion. Funktionen gör att varje kund automatiskt bjuder över alla andra bud. Det krävs ingen raketforskare för att lista ut vad som händer om man lägger upp fem konton med samma funktion aktiverad. Buden löper naturligtvis amok och hamnar på mycket höga nivåer, utan kundens kännedom. När kunden sedan försöker korrigera detta själv, så har denna inte möjlighet till det. Eniro säger att det går att sätta ett tak på hur höga buden kan bli, men uppenbarligen så fungerar inte detta tak i praktiken. Jag kan tillägga att Eniro med en dåres envishet hävdade att det inte fanns något problem. Samtalet avslutades ändå med att Eniros support fick ge med sig och erkänna att man inte hållit sig till avtalet. Kontot skulle reklameras enligt supporten (vad det nu kan betyda?). Enligt supporten så ska jag bli uppringd av en person med ansvar. Ingen som jag hittills har pratat med har velat ta på sig något ansvar. Det ska bli mycket intressant att höra vad denna person har att säga. Edit: Finnmera har du fått svar på något av dina mail? Eniro hävdar att de har besvarat mitt fösta mail, men det finns inte ett spår av något svar att hitta vare sig i inkorgen eller spamfiltret. Antingen så har man allvarliga problem med sin utgående e-post, eller så ljuger man mig rakt upp i ansiktet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nej jag har inte fått något svar men jag krävde ju iof inte det då jag bara klistrade in länken hit och skrev att jag hade lovat på WN att maila dem så att de kunde kommentera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Sen tycker jag nog att Säljaren missbrukar Svenskan lite här, jag menar de som kommer från sökmotorn är väl prospekt fram tills de blir just kunder. För om man läser meningen så är det ju bara 10 % av Citibanks kunder som köper av dem om de går genom sponsrade länkarna och är det på sökordet = Företagsnamnet/varumärke för varför skulle de redan existerande kunderna gå den vägen till just Citibank ? <_< Jag har själv fått korrigera några av mina säljare när de har uttryckt sig i liknande termer till kunder de har bearbetat då jag anser att det är vilseledande och att de räcker med att säga att man förmedlar köpmogna prospekt som letar efter en bra leverantör. Dock så är min erfarenhet att Eniro har hög avslutningsfrekvens på den lilla trafiken de förmedlar och jag tror att det beror på att de har en mognare användargrupp som är lite mer stadd i kassan och som känner igen sig och har en trygghet i varumärket Eniro då de skall testa det nya mediet. Med "Endast rätt sökord" då vill jag tillägga |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu kan jag inte hålla mig längre. Är det någon av er som fått svar från Eniro? Har någon läst om ämnet någon annan stans?
/chris |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har nu precis skickat iväg ett långt mail till produktansvarig och VD på Eniro. Vi får se om någon av dem svarar. Jag har inte allt för stora förhoppningar längre. Jag kan däremot meddela att mitt konto fortfarande ligger online och att jag fortfarande inte har någon möjlighet att påverka mina bud. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
fick liknande mail som robertsson. Fantasisiffror och hokus pokus uträkningar. (= Ett gott skratt till lunch)
Det aboslut roligaste i hela deras mail var i slutet ställde dom ultimatum. För dom märkte att jag inte var intresserad. Så börja dom skriva. Svarar du inte innan klockan 16:00 idag så kommer du missa denna 25% chansen. Vad håller dom på med ? Hur kan dom ens finnas kvar ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det handlar om små bedrägerier i stor skala.
"Det måste bli ett stopp på det här... Vi måste få regler som skyddar småföretag från företag som försöker lura dem på pengar" säger Dick Malmlund på Svenskt Näringslivhttp://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4086678 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Svenskt Näringsliv och varningslistan i all ära, men där hamnar aldrig ett börsnoterat företag som Eniro, oavsett vilka metoder de använder.
Var på gång lagförslag mot oseriös marknadsföring men det skulle ju riskera att drabba de stora medlemsföretagen så det blev en kompromiss där bankerna lovade att spärra konton så slapp man lagstiftning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|