Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

När uppdateras Pagerank?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-10, 00:34 #11
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 9 2004, 23:33
Jag har postat den här urlen nån annanstans också, men ... here goes:
http://www.seocompany.ca/pagerank/page-ran...pdate-list.php#

Min gissning är att google är för upptagna med att komma på vad dom skall göra med alla sina pengar för att bry sig om sånna petitesser som sökningar på internet.
hhmmm....min pr har sjunkit från 4-->2 på en idag inaktiv sida...
hur kommer det sig om dom nu inte har uppdaterat på 78 dagar?
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-11, 19:58 #12
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Jag kan tyvärr bara konstatera att Google PR nu uppdateras alltför sällan för att fortsätta vara något ledande mått på sajter. Jag är en av många som nu, sedan ett domänbyte, har PR0 på samtliga sidor (hade PR4 och PR5 på sidorna före domänbytet). Jag ser tydligt att allt fler sidor (även riktigt bra sidor) börjar visa PR0. Tyvärr lever många uppenbarligen i tron att alla sidor med PR0 är sidor som av Google är bedömda som helt kass. Det är överhuvudtaget olyckligt att inte Google tydligt talar om att man INTE har bedömt sidan ifråga i stället för att visa PR0. Det är ju inte bara jag och alla i min sits som drabbas, utan när det här förhållande går upp för fler och fler så försvinner ju det tidigare uppbyggda förtroendet för Google PR.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-12, 19:56 #13
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Bengt@Sep 11 2004, 19:58
Jag kan tyvärr bara konstatera att Google PR nu uppdateras alltför sällan för att fortsätta vara något ledande mått på sajter. Jag är en av många som nu, sedan ett domänbyte, har PR0 på samtliga sidor (hade PR4 och PR5 på sidorna före domänbytet). Jag ser tydligt att allt fler sidor (även riktigt bra sidor) börjar visa PR0. Tyvärr lever många uppenbarligen i tron att alla sidor med PR0 är sidor som av Google är bedömda som helt kass. Det är överhuvudtaget olyckligt att inte Google tydligt talar om att man INTE har bedömt sidan ifråga i stället för att visa PR0. Det är ju inte bara jag och alla i min sits som drabbas, utan när det här förhållande går upp för fler och fler så försvinner ju det tidigare uppbyggda förtroendet för Google PR.
Det kan vara så att toolbaren inte visar PR men att sidorna internt hos google har en PR.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-12, 20:03 #14
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Sep 12 2004, 19:56
Det kan vara så att toolbaren inte visar PR men att sidorna internt hos google har en PR.
Det skulle kunna vara så att det är något problem med Google Toolbar nu, ja. Men i så fall skulle det väl vara bäst för alla, även Google, att dom gick ut och talade om det. Jag har inte sett någonting sådant ännu.
Oläst 2004-09-12, 21:47 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004

Sen har vi ju fallet med DMOZ/Google directory.. Som också visar PR.. dock inte nödvändigtvis samma som i toolbaren. .:-)

Och den verkar uppdatera lite oftare också. Någon som vet mera?

Tex: http://directory.google.com/Top/World/Sven...Ljudfiler/?il=1 (där Bengts PR syns).
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-12, 22:01 #16
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 12 2004, 21:47
Sen har vi ju fallet med DMOZ/Google directory.. Som också visar PR.. dock inte nödvändigtvis samma som i toolbaren. .:-)

Och den verkar uppdatera lite oftare också. Någon som vet mera?

Tex: http://directory.google.com/Top/World/Sven...Ljudfiler/?il=1 (där Bengts PR syns).
Jag vet inte mera om DMOZ/Google directory. Men min midi-sida, som du nämner, är under den gamla domänen som ligger kvar i registret. Dock ser jag att den har ändrat sig, var PR5 på den sidan för en månad sedan och är PR4 nu. Jag har jag fått in nya domänen på en sida under World > Svenska > Vetenskap > Humaniora > Språk > Indoeuropeiska > Danska, där visas ingen PR alls (vilket är OK, jag är mest "upprörd" över felaktiga PR0-visningar).
Oläst 2004-09-12, 23:18 #17

Frågan är ju dock hur många som kör med google toolbar?
Jag har hört att en del människor faktiskt använder den som nån slags "företroendemätare", men det verkar juh helt stört

Det finns ju till och med företag som säljer PR så.. Pagerank är bara det "bästa" vi har för nuvarande, om det nu ens är det. Det mest vedertagna.

Jag vill ha min PR för att då får jag mera besökare till mina siter, vad sen toolbaren visar är mindre relevant även om jag nu tycker mig uppleva att de siter jag har som visar PR0 faktiskt även _är_ PR0 siter när dom igentligen borde vara 3,4,5.

Edit: Titta bara på annonserna längst ner på sidan
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-13, 20:39 #18
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Tänkte bara meddela i den här tråden att idag kom det faktiskt en Google PR uppdatering på vissa av mina sidor under nya domänen. Den verkar visserligen inte ha gått igenom alla sidor nu som det ser ut, men ändå. Kul att se att systemet lever, ett tag såg det mörkt ut. Lite underligt var det att jag fick PR satt på vissa enkla undersidor, men inte ännu på någon indexsida (som dock har klart flest inlänkar). Nåja, man kan ju hoppas att det nu blir mer regelbundna uppdateringar igen. Eller?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017