FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
hur kommer det sig om dom nu inte har uppdaterat på 78 dagar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kan tyvärr bara konstatera att Google PR nu uppdateras alltför sällan för att fortsätta vara något ledande mått på sajter. Jag är en av många som nu, sedan ett domänbyte, har PR0 på samtliga sidor (hade PR4 och PR5 på sidorna före domänbytet). Jag ser tydligt att allt fler sidor (även riktigt bra sidor) börjar visa PR0. Tyvärr lever många uppenbarligen i tron att alla sidor med PR0 är sidor som av Google är bedömda som helt kass. Det är överhuvudtaget olyckligt att inte Google tydligt talar om att man INTE har bedömt sidan ifråga i stället för att visa PR0. Det är ju inte bara jag och alla i min sits som drabbas, utan när det här förhållande går upp för fler och fler så försvinner ju det tidigare uppbyggda förtroendet för Google PR.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Sen har vi ju fallet med DMOZ/Google directory.. Som också visar PR.. dock inte nödvändigtvis samma som i toolbaren. .:-)
Och den verkar uppdatera lite oftare också. Någon som vet mera? Tex: http://directory.google.com/Top/World/Sven...Ljudfiler/?il=1 (där Bengts PR syns). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Frågan är ju dock hur många som kör med google toolbar?
Jag har hört att en del människor faktiskt använder den som nån slags "företroendemätare", men det verkar juh helt stört ![]() Det finns ju till och med företag som säljer PR så.. Pagerank är bara det "bästa" vi har för nuvarande, om det nu ens är det. Det mest vedertagna. Jag vill ha min PR för att då får jag mera besökare till mina siter, vad sen toolbaren visar är mindre relevant även om jag nu tycker mig uppleva att de siter jag har som visar PR0 faktiskt även _är_ PR0 siter när dom igentligen borde vara 3,4,5. Edit: Titta bara på annonserna längst ner på sidan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tänkte bara meddela i den här tråden att idag kom det faktiskt en Google PR uppdatering på vissa av mina sidor under nya domänen. Den verkar visserligen inte ha gått igenom alla sidor nu som det ser ut, men ändå. Kul att se att systemet lever, ett tag såg det mörkt ut. Lite underligt var det att jag fick PR satt på vissa enkla undersidor, men inte ännu på någon indexsida (som dock har klart flest inlänkar). Nåja, man kan ju hoppas att det nu blir mer regelbundna uppdateringar igen. Eller?
![]() |
Svara |
|
|