FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänkte dela med mig av min glädje så här mitt i natten.
Fick precis tag på payperview.se för en billig penning. Ämnar utveckla en svensk filmtjänst med en väldigt flexibel och kundvänlig DRM-plattform som grund. Timingen är rätt bra; det blir alltjämt svårare att få tag på piratkopierade filmer (för svensson), SMS-kostnader är på väg ner och dessutom så har nästan alla bredband. Betala via SMS är redan nu något naturligt och är en perfekt betalningsmodell för tjänsten. En storsatsande amerikansk tjänst är t ex http://www.cinemanow.com, med Microsoft och Blockbuster som delägare. Vem gillar inte film och Internet? Dags för sängen nu, natti! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns redan (eller fanns redan). Hittar inte sidan för tillfället, men SF har haft en sådan sida bara 4-5 månader sedan. Vet att jag läste en artikel att folk för tillfället inte vara intresserade just på grund av piratfilmer. De är fortfarande lätta att få tag i, så jag tor du har fel. Men visst kan en sådan tjänst bli stor i framtiden, men för tillfället är jag tveksam. Problemet blir väl bara att kunna sälja filmer av bra kvalite och få filmindustrin att gå med på det. Skriver de inte hellre avtal med de som levererar redan filmer till biopduken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Payperview.se mkt fin doman, dock ar som alltid domanen inte allt.
Nagon trafik ? SFanytime ar en ratt skon tjanst, lite dyr nu nar man hittar allt ladda hem iaf ;D Kommer antagligen att anvanda amerikanska sadana har tjanster i framtiden sa man far se filmerna mkt tidigare ;D Forsok fixa sa filmerna laddas hem fran USA eller nat sa man slipper vanta tills de kommer ut har hemma. Sjalva grejen att betala en film med SMS skulle vara soft, men det finns ju direktbetalning fran internetbank som funkar super bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
problemet är ju egentligen att de stora aktörerna kommer vilja vara först på marknaden, den dagen det kommer och en "outsider" kommer ha det svårt att slå sig in där tror jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra med diskussion. Jag är för trött nu för att skriva, men om det visar sig att det inte går att genomföra så kan jag säkert sälja domänen till Canal+ för mer än vad jag köpte den för.
You have to spend money to make money. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du har ju erotiska sidor, du kanske kan använda den till något sånt, det funkar säkert, erotik funkar alltid. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
15264 sökningar på "pay per view" förra månaden.. inte dåligt alls. frågan är hur bra den passar under .se. men inte alls dålig som sagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bloggen.se - svensk blogsajt; färdiga mallar, skapa egen subdomän, gratis (men pro-funktioner kostar). Blev inspirerad av blogger.com. HetaChatten.se - svenska tjejer live, chatta eller vad du vill, privat eller publikt. Den här typen av tjänst är oerhört populär i USA just nu. Ni som kan streaming och tyngre programmering är välkomna att höra av er. ![]() PayPerView.se - filmtjänst, vilken typ beror lite på vilka svar jag får av filmindustrin. Jag planerar att försöka intressera större aktörer för att snabbt komma in på marknaden och slå SF på fingrarna. Även om pay per view-tjänster är osäkra idag, så går den typen av tjänst en mycket ljus framtid till mötes - det betvivlar jag inte. Jag vill vara med på tåget då, om det är solo eller tillsammans med andra återstår att se. Om ingen vill vara med och det visar sig krävas för mycket pengar att dra igång, så blir det en finfin erotiksida med SMS-betalning i fokus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Många av mina kompisar, som surfar varje dag, har ingen aning om hur de laddar hem en film med svensk text via DC. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|