FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ca 10 .com domäner registrerade och har den senaste tiden flyttat några av dom till andra webhotell och jag har märkt att det har gått helt utan några godkännanden från mig. jag har fyllt i namn och adress på nya hotellet och 3-10 dagar senare har jag haft domännamnet flyttat. Ska det verkligen vara så enkelt? Inga kontroller? Godkännanden?
Anta att jag skulle vilja ta över nån annans domännamn eller nån vill sno nått av mina domännamn, kommer det vara lika enkelt? kan man skydda sig på nått sätt? Om nån skulle sno mitt domännamn, finns det nått jag kan göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
du har väl inte låst domänen innan då
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är ju ingen expert på detta, men för ett tag sedan ramlade jag in hos domain guru .net. Där ligger idag 100+ domäner, ställer själv in "Registrar-Lock Options for Domain Names and Services" tror iaf det är själva "låsningen" av domänen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja, det har nog inte med det att göra. Men om jag får spekulera lite så kan det bero
på att samma uppgifter fylls i hos det nya webbhotellet som redan finns ifyllt på det gamla webbhotellet...?? Liksom automatik kanske... :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Nån som har förslag på billigt registerställe där man kan ha sina domäner och låsa så dom inte går sno/flytta/överföra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Finns det någon uppgift du fyllt i som ex. lösenord eller något? Alltså något som bara du känner till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Därför vill jag försäkra mig mot detta. Verkar vara många som är fullständigt omedvetna om detta och det pratas in mycket om det alltså verkar det inte hända särskillt ofta att folk drabbas (konstigt nog). Hur som helst vill jag försäkra mig och söker tips på var registrerar man sin .com domän billigt och kan lägga på en "lock" samt ha tillgång till en kontrollpanel för administration av DNS, etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||