Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Obduktionsbilderna sprids på Pirate Bay

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-07, 03:45 #41
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 6 2008, 19:54
Sedan kan jag förstå att dom självklart inte kan ta bort den från TPB, då skulle dom bryta sina egna regler på sidan och principer.
Om man ska tro tomten Tobias Andersson från TPB så verkar dom inte ens själva veta vilka principer dom har.
För den som inte sett när Felix Herngren smular sönder Tobias fullständigt bör se denna videon:
://viastream.player.mtgnewmedia.se/video.php?catID=725&boolRadio=0&PKVideoID=4847&Pay Status=1
det intressanta startar 17:07 in i progammet.
det är ju så man blir mörkrädd hur korkade människor det finns... h34r:
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 07:44 #42
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Sedan kan jag förstå att dom självklart inte kan ta bort den från TPB, då skulle dom bryta sina egna regler på sidan och principer.
Om man ska tro tomten Tobias Andersson från TPB så verkar dom inte ens själva veta vilka principer dom har.
För den som inte sett när Felix Herngren smular sönder Tobias fullständigt bör se denna videon:
://viastream.player.mtgnewmedia.se/video.php?catID=725&boolRadio=0&PKVideoID=4847&Pay Status=1
det är ju så man blir mörkrädd hur korkade människor det finns... h34r:
Den där tomten hör väl till skaran Hang on på TPB? Vad jag vet så är det 3 st huvudpersoner bakom TPB.

Visst jag förstår att folk är upprörda av bilderna, men som Peter från TPB sa i expressen : Det är faktiskt åklagarens roll att lägga sekretess på sånt som man inte vill skall komma ut.

Om det här är så jättehemskt, varför marknadsför media den här grejen för? Tom SVT hade skärmdumpar som var en howto hur man fick ner mtrl:et, inkl vilket sökord man skulle skriva. Så vem tjänar mest pengar på den här FUP ligger ute? Aftonbladet som har på den löpet eller TPB där filen utgör en av många tusen torrenter. Visst TPB fick säkert några tusen fler besökare igår, men gör knappas någon skillnad för deras del, då TPB är ett sådant starkt varumärk i dom grupper som vill ha tag i musik och film.

Aftonbladet och Expressen gottar sig jävligt duktigt i såna här saker, man har tom special sajter i Arboga målet. Jag kan förstår det också, eftersom det är kriminalfall som rör upp känslor och väcker intresse. Det skede ett liknade mord bara någon mil från Arboga, där en sambo mördare 2 barn och sin sambo, det fallet har inte fått många spaltmeter.

Självklart har TPB fått ytterligare någon miljon i reklam gratis av media, men det är inte deras fel , det är media som gladligen marknadsför TPB.

Sedan att svaret till familjen var arogant och lite klumpig utformat, det jag kan hålla med om.

Sedan kanske en del av WN medlemmar tycker illa om TPB , då det inskränker på deras egna affärsintressen. Vilket man kan ha full respekt för, men det är ju en annan sak.

Fanns nog folk på Facit ( Facit byggde mekaniska kontorsmaskinerna ) som tyckte illa om halvledare då dom fick stänga ingen, då Facit fick konkurans av elektroniska miniräknare från Japan i början av 70 talet. Samma sak idag, finns folk som vill att vi skall köpa vår musik på plastskivor istället för att ladda ner den..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 08:26 #43
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
intressant att så många som tidigare sparkade bakut över statlig kontroll av information (FRA-lagen) nu helt plötsligt är för att informationen ska kontrolleras. PAJASAR Skenheliga hycklare Bestäm er eller håll käft.
Ok..
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
Den enda boven i det här dramat är den på åklagarmyndigheten som missade att sekretessbelägga känsliga delar av förundersökningen.
Lite motsägelsefullt men jag tror jag förstår vad du menar och jag håller med.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 10:42 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -KarlRoos@Sep 7 2008, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha
Jag tjänar pengar på andras................
SHIT Någonstans måste man väl ha en gräns?
Är inte det samma sak som Aftonbladet och alla andra tidningar gör?

Eftersom Aftonbladet gör det så bör man själv göra det?
Btw, vem läser Aftonbladet förresten?
Vem läser Aftonbadet...? Vad heter den mest välbesökta svenska webbplatsen? Vilken svensk tidning har störst upplaga...?
Oläst 2008-09-07, 10:47 #45
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Sep 7 2008, 10:42
Vad heter den mest välbesökta svenska webbplatsen?
msn.se
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 11:12 #46
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av blixtsystems
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Det som stör mig i ekvationen är att Peter (eller annan person på TPB) sitter ett par sekunder bort från att ta bort hela problemet och väljer att istället skicka ett förolämpande brev till pappan.
Nu var det väl inte pappan själv som mejlade utan hans flickvän från sitt hotmail och hon lär inte varit den enda som tjatat.
Då medias rapportering har vart uppenbart vinklad så har jag lite svårt att döma TPBs kommentarer utan att ha någon aning om hur resten av korrespondensen sett ut.
Om de har fått mängder med mejl med en oresonlig ton kan jag mycket väl förstå deras svar.
Ja, det kan du och det säger allt om dig... Men det kan inte de flesta här.
Oläst 2008-09-07, 12:24 #47
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Thor@Sep 7 2008, 02:34
intressant att så många som tidigare sparkade bakut över statlig kontroll av information (FRA-lagen) nu helt plötsligt är för att informationen ska kontrolleras. PAJASAR Skenheliga hycklare Bestäm er eller håll käft.

Ok..
Citat:
Originally posted by -Thor@Sep 7 2008, 02:34
Den enda boven i det här dramat är den på åklagarmyndigheten som missade att sekretessbelägga känsliga delar av förundersökningen.
Lite motsägelsefullt men jag tror jag förstår vad du menar och jag håller med.
hehe jo, lite motsägelsefullt ser det på det sättet. Men det jag menade var att nu skriker alla om hårdare lagstiftning, när verktyget redan finns. Lagen behöver inte skärpas, åklagararen behöver bara komma i håg att skydda vissa delar av utredningen vilket han kan göra redan i dag. Det sker på rutin i barnporrsbrott (där det tidigare gick att kontakta tingrätten och begära ut allt, inklusive filmer och bilder)

Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Lika lätt? Jag har ingen aning om vem man kontaktar för att begära ut en förundersökning. Att ladda ner en torrent gör jag med ett par musklick.
Ring, eller om du bor nära gå till, tingrätten och säg "Hej, jag vill ta del av utredningsmaterialet i Arboga-morden" så får du den.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 16:35 #48
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larssons avatar

Citat:
Originally posted by Player@Sep 6 2008, 12:39
Undrar om samma personer skulle resonera likadant om det var deras egna barn det gällde.
Eller om det var barn med bortsprängda armar och ben från ett krigsområde.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 16:44 #49
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

TPB tjänar ju i sig inte några större pengar på att materialet finns uppe, det handlar väl mer om en principsak från deras sida. Ett par tusen annonsvisningar hit eller dit i den volymen de har gör inte mycket varken till eller från.

Jag her inte heller mycket för att det är reklam för dem, hur många i Sverige känner inte till att man kan ladda ner filer från just den sajten.

Den som har mest skuld i detta fallet är ju den som kunde sekretessbelagt delas av materialet.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 16:59 #50
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/vid...847&PayStatus=1
det är ju så man blir mörkrädd hur korkade människor det finns...
Känns ändå löjligt när de i programmet försöker göra koppling mellan TPB och Sverigedemokraterna eftersom Carl Lundström har vissa knepiga kopplingar.

Har själv träffat Carl och han ställde bland annat upp som sponsor till Goplay ett tag. FZ.se, Sweclockers.com flera är/har varit sponsrade utav RixTelecom.

Är alla rasister? Pinsamt argument. Speciellt om man tror att Carl ställde upp enbart för att gynna främlingsfientliga(?) partier. Några sådana krav ställdes inte när jag träffade honom iaf.

Jag tycker även att man på flera sätt är fel ute när man ser piratkopiering = stöld. Exempelvis har jag laddat ned In Flames album gratis men har senare tillfälle lagt betydligt större summa på konserter och liknande.

Idioten som äger skivbutik var ju än mer korkad. Vem fan vill ha musik på CD nu för tiden? Helt ärligt!? Har aldrig rört en musikskiva på flera år och blir ju svårt att spela upp den i mobilen eller iPod och liknande... Dessutom ville han sätta dit över 100 000 människor bara för att de har slutat handla i hans skitbutik...

Sänk priserna, hitta alternativa affärsmöjligheter. Det händer ju mycket på den fronten redan. iTunes, Hulu, osv. Allt mer material läggs upp billigare alt. gratis (med annonser) på nätet.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017