Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Obduktionsbilderna sprids på Pirate Bay

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-06, 22:45 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Nu är det inte så att dessa som laddar ned torrenten skulle ringa till tingsrätten och beställa hem förundersökningen etc.
De laddar enbart ned torrenten för att se bilderna.
Så är det ju naturligtvis.
Det är ju knappast några Juridikstuderande som är intresserade av 2000 sidor text, som laddar ner detta.(mycket få undantag finns naturligtvis)
Dom som är för denna torrenten på TPB, låter så här i kommentardelen:
Citat
Citat:
Men ååhhh Jag skulle kunna kyssa dig ****** TACK
O seedas också Så kanske jag har nattlektyr och slipper vänta på att beställa själv...
Big deal asså liksom ba. Spela roll. Det är bara nåra bilder på nåra döda barn, barn dör hela tiden i afrika, klarar ni inte av verkligheten eller? Och du lever i överflöd, vilka fjantar ni är.
Very good pictures, I will seed forever.
498 kommentarer...allt för ngra bilder på ngns redan döda barn. Ja har jobbat i många år inom en köttproduktion, arboga morden är nothing i jämförelse mot vad som krävs för att vi ska få hamburgare i dhär landet. Ja fattar inte vem de är vi ska skydda.
Men hallo
Det här e bilder på nån BARN
Fattar ingen det eller...

Tycker dessa kommentarer representerar nivån både på TPB staff och 98% av dess användare.

Tycker dock han har en poäng. Det är egentligen inte värre med dessa bilder än att se jaktprogram på TV.... Nu är det väl heller inte så att just bilderna sprids utan det är hela förundersökningen? Den är en offentlig handling och det går inte att plocka bort delar av en sådan som man själv behagar, man bör inte heller göra det. Visst skulle jag aldrig stödja TPB på något vis pga flera orsaker men de har inte gjort något fel i det här fallet.

Det trista är att media styr och ställer så pass mycket som de gör i dagens samhälle och får en växande skock hjärndöda får efter sig. Med största sannolikhet har media själva orsakat våldsbrott av alla de slag med hjälp av meningslös rapportering från sådant som inte rör allmänheten på det minsta lilla sätt.

Hade inte media tagit upp detta och satt igång sådana här diskussioner över hela landet så hade långt färre laddat ner förundersökningen (och därmed också färre mindre lämpade personer) och de anhöriga hade kunnat få återhämta sig i lugn och ro utan att allt kommer tillbaka igen.
Oläst 2008-09-07, 00:10 #32
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Har WN som tidsfördriv

Detta är extremt fel, det förstår till och med gubbarna på TBP.

Dock så kan de ju inte favorisera material och TPBs grundtanke är att ALLT får ligga uppe så länge namnet på torrenten stämmer överens med innehållet...
Alltså klassificeras detta bara som alla andra ettor och nollor, och det är precis det som TPB är till för. Sprida ettor och nollor mellan varandra eller "söka i ett index över ettor och nollor". Inget material ligger ju på TBPs servrar ska man ju komma ihåg.
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 00:29 #33
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag tjänar pengar på andras................!

SHIT! Någonstans måste man väl ha en gräns!?
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 00:33 #34
Player Player är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Player Player är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Det skulle vara spännande att se om samma personer kan stå för vad de skriver här om de stod öga mot öga med barnens föräldrar eller om det var deras egna barn det gällde. Fast en kvalificerad gissning att de flesta som förespråkar upp/nedladdningen av obduktionsbilderna inte har egna barn....

Ni kan hålla på "offentlighetsprincipen" hur mycket ni vill, men det finns något som kallas rätt och fel... Jag hoppas att ni någon dag kommer till insikt om detta, om inte idag så kanske någon gång i framtiden.
Player är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 00:53 #35
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Alpha@Sep 7 2008, 00:29
Jag tjänar pengar på andras................
SHIT Någonstans måste man väl ha en gräns?
Är inte det samma sak som Aftonbladet och alla andra tidningar gör?
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 00:57 #36
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha
Jag tjänar pengar på andras................
SHIT Någonstans måste man väl ha en gräns?
Är inte det samma sak som Aftonbladet och alla andra tidningar gör?
Eftersom Aftonbladet gör det så bör man själv göra det?

Btw, vem läser Aftonbladet förresten?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 02:13 #37
Alan Alan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Alan Alan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Jag tror media göra en för stor grej utav det hela, jag menar vem som helst kan ju ändå få tag på det enligt offentlighetsprincipen?

Dom vill bara få folket att hata TBP mer känns det som...
Alan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 02:34 #38
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
intressant att så många som tidigare sparkade bakut över statlig kontroll av information (FRA-lagen) nu helt plötsligt är för att informationen ska kontrolleras. PAJASAR! Skenheliga hycklare! Bestäm er eller håll käft.

Det är lika lätt att kontakta tingrätten och begära ut materialet som det är att ladda ner det. Så det är ju skitsnack att det ena skulle vara mer "rätt" än det andra.

Antingen är man för demokrati och offentlighet eller så är man för kontrollstat och censur. Eller så gör man som svenskarna och vänder kappan efter vinden. Pinsamt är vad det är!

Den enda "boven" i det här dramat är den på åklagarmyndigheten som missade att sekretessbelägga känsliga delar av förundersökningen.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 02:46 #39
grazzy grazzy är inte uppkopplad

grazzy grazzy är inte uppkopplad

Lika lätt? Jag har ingen aning om vem man kontaktar för att begära ut en förundersökning. Att ladda ner en torrent gör jag med ett par musklick. Håller med om att aftonbladet ligger i samma liga om att profitera på andras lidande. Det gör det däremot inte mer rätt. Diskussionen känns lite förlegad, det är mest TBPs ansvarigas samvete som inte känns så häftigt. Att aftonbladet vill tjäna pengar kan jag förstå. De har den monetära piskan hängandes över huvudet. Att pirate bay är lika desperata har jag svårare att förstå.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 02:54 #40
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Att man som förälder inte vill att en sådan sak ska hända det försår väl alla, men det är ändå dubbelmoral. Om det inte handlade om deras barn skulle dom inte brytt sig så.

Det är ändå en offentlig handling, funkar inte att offentliga handlingar bara gäller vissa personer.

Antingen har man offentliga handlingar eller inte.

Sedan kan jag förstå att dom självklart inte kan ta bort den från TPB, då skulle dom bryta sina egna regler på sidan och principer.

Även det skulle varit en stor dubbelmoral från deras sida om dom tog bort vissa saker.

Dock bör dom funderat över hur som svarade till dom lite mer.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017