FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
men buhu...stackars lilla brokep....han vill ställa upp krav och villkor hur han ska behandlas på SVT, men ingen får ställa krav på TPB (saken är, att utifrån den ställningen han tar, att "TPB publicerar ingenting" så är han ju helt ointressant som person, så hela hans medverkan motsäger ju det uttalandet, och en 5 åring borde ha kunnat se vad som skulle hända)
Sen kommer han in på vilket "format" det var på programmet...och gör sig sen till förespråkare för hela svenska folket....det är väl som dom säger, thirty is the new five.... jag orkade inte läsa hela inlägget ordentligt, dels för att jag inte alls tycker att det är irrelevant huruvida dom tjänar rejält med pengar på TPB (vilket alla som har det minsta inblick i hur annonsering på internet fungerar inser att dom gör), och som sagt, för att det har attityden hos en 5åring som inte fått som han velat... Sen tycker (eller tycker, det ÄR så) jag att den tidigare PO absolut hade situationen klar för sig, det handlar inte alls om hur internet fungerar, det handlar om personligt ansvar (vilket TPB helt friskriver sig från, ALLTID), jag håller med Westman om att det är en relevant fråga som inte ställts tillräckligt tydligt, och därmed inte besvarats, varför åklagaren inte valde att hemligstämpla dessa delar av materialet, MEN, det är också så att detta är ett system som fungerat tills nu, där dessa uppgifter funnits att tillgå, men där media tagit ställning att inte publicera det. Så både brokep och PO har rätt, det handlar om hur internet fungerar, men lösningen kommer bli den fd. PO var inne på, men brokep har varken civilkuraget eller intelligensen att leda konsekvenserna av deras agerande till den slutsatsen. Hur hade ni ställt er om dessa bilder hade publicerats i Aftonbladet och dom hade försvarat det på samma sätt ? och vill man ställa det på sin spets, det här med att inte ta något ansvar för vad man gör, så länge det inte är olagligt, så kan man ju ställa det mot innehållet i "Uppdrag Granskning" förra gången.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är rent ut sagt bedrövligt detta. Det må vara en offentlig handling men varför göra en jäkla politisk fråga av det hela mitt i ett par föräldrars största sorg. Visa lite medmänsklighet för fan. Det här har inget med tryckfrihet att göra. Alla vet att du får göra det, vad är det som måste bevisas.
Och lagen om att detta ska vara offentlig handling skrevs förmodligen innan internet fanns överallt. På den tiden satte man väl knappast upp bilderna på anslagstavlor i centrum eller visade dom på Svt. Skamligt, bedrövligt, osmakligt. Har bestämt mig för att bojkotta TPB efter detta och hoppas fler följer mitt exempel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det påminner så mycket om nazister som ska gnälla om yttrandefrihet och skylla ifrån sig. Varför ska jag bojkotta internet, det är absurt att ens komma med en sådan kommentar. Det handlar inte om det och det vet du så du behöver inte spela dum. Varför finns ett intresse för en sådan stor sida att tillhandahålla med en sådan länk? Varför är det så svårt att dra sitt strå till stacken och bara ta bort länken? Vad är det du inte förstår? Vad hände med medmänsklighet, respekt och lite sunt förnuft.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Visst TPB bårde be föräldrana om ursäkt, det har dom delvis gjort också.. Men att stoppa det nu är meninglöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För det första så förstår du tydligen inte ironi, här är en förklarande länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi För det andra så skulle det vara mot alla rättviseprinciper om TPB skulle börja bedömma vad som får länkas. Det är inte TPB's ansvar utan lagstiftarnas. Och lagstiftarna säger att detta är offentligt material. Sen att vissa tar illa upp av det får man tyvärr ta. Ja, jag har full förståelse för att föräldrarna inte vill att bilder på deras barn skall spridas. Det skulle inte heller jag vilja, men trots det får vi ta det. Jag tycker lika illa om den kommunistiska läran som jag gör den nazistiska, ska jag därmed ha rätt att alla länkar på nätet tas bort? Offentlighetsprincipen och yttrandefriheten går före den enskildes önskan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra ironi behöver inte förklaras. Och jag fattar fortfarande inte varför det skulle vara sååå hemskt jobbigt att ta bort länken, dvs dra sitt strå till ett bättre och mer medmänskligt samhälle istället för att hålla på att tjafsa om yttrandefrihet som om det handlade om FalunGong. Löjligt.
Det är märkligt att vuxna människor i det här landet inte vet bättre. Skrämmande också faktiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Givetvis kan de ta bort länken, men materialet kommer ändå att finnas tillgängligt på nätet och hos domstolen. Är inte problemet de *personer* som vill ladda ner skiten? (Med skiten menar jag för bildernas skull, jag är såklart medvetet om att alla förutdersökningar laddas ner av tusentals juridikintresserade som skärskådar dem.) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|