Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Obduktionsbilderna sprids på Pirate Bay

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-09, 21:17 #91
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Egentligen var det case closed för min del i den här tråden ("never argue with...") men...

Ett mord på valfri plats i Sverige, lever i veckovis i pressen och i tv. Sådant tas inte ens upp i Amerikansk media om det inte är spektakulärt eller någon känd människa inblandad.

Ni jämför Svenska förorter i jämförelse med USA:s projects. -En skrattretande liknelse. Våra förorter är rena rama Bullerbyn-idyller. Eller: Hur ofta hittar ni döda människor på trottoaren eller i trapphuset som har tagit överdos? Hur många crack-house hittar ni i ert kvarter? Hur många inhängnade bostadsområden med patrullerande vakter hittar ni i Sverige? -Listan kan göras oändlig.

Jodå, jag har en farbror bosatt i Miami. Lika naturligt för dem att beväpna sig (in case of) som det är för oss att ta med paraplyet om det skulle börja regna.

Perspektiv är ett vackert ord...
Jag bor c:a 1.5 km från ett "project' (95% svarta och utan jobb)och det känns som rena förskolan jämfört med Bergsjön och Rosengård.
Så det går inte att generelarisera bara för att det handlar om USA. Såvida man inte har film och media som utgångspunkt.
Läsförståelseövning: Det handlar inte om dina kvarter eller dina traumatiska och högst personliga erfarenheter av Bergsjön eller Rosengård. Det handlar om trygghet i olika LÄNDER. -I det här fallet LANDET Sverige jämfört med LANDET USA. -The big picture (det kanske fastnar bättre på engelska).
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-09, 21:41 #92
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -WebboT@Sep 9 2008, 20:54
Citat:
Egentligen var det case closed för min del i den här tråden ("never argue with...") men...

Ett mord på valfri plats i Sverige, lever i veckovis i pressen och i tv. Sådant tas inte ens upp i Amerikansk media om det inte är spektakulärt eller någon känd människa inblandad.

Ni jämför Svenska förorter i jämförelse med USA:s projects. -En skrattretande liknelse. Våra förorter är rena rama Bullerbyn-idyller. Eller: Hur ofta hittar ni döda människor på trottoaren eller i trapphuset som har tagit överdos? Hur många crack-house hittar ni i ert kvarter? Hur många inhängnade bostadsområden med patrullerande vakter hittar ni i Sverige? -Listan kan göras oändlig.

Jodå, jag har en farbror bosatt i Miami. Lika naturligt för dem att beväpna sig (in case of) som det är för oss att ta med paraplyet om det skulle börja regna.

Jag bor c:a 1.5 km från ett "project' (95% svarta och utan jobb)och det känns som rena förskolan jämfört med Bergsjön och Rosengård.
Så det går inte att generelarisera bara för att det handlar om USA. Såvida man inte har film och media som utgångspunkt.

Läsförståelseövning: Det handlar inte om dina kvarter eller dina traumatiska och högst personliga erfarenheter av Bergsjön eller Rosengård. Det handlar om trygghet i olika LÄNDER. -I det här fallet LANDET Sverige jämfört med LANDET USA. -The big picture (det kanske fastnar bättre på engelska).
Varför så aggresiv hela tiden?....aah...I got it.....pitbull...
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-09, 21:47 #93
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Citat:
I US har man såna lagar, där kan t.ex inte sexuallförbrytara bosätta sig hur som helst, vilket skapar ett tryggare samhälle.

Tänker man lite längre kommer du nog på att att det börjar bli lite farligt...

På vilket sätt är det farligt? Jag tycker det är perfekt , om man tex i stora städer kan ha områden där visa typer av brottslingar inte få bo. Idag måste du köpa dig den tryggheten, men en adress i Djursholm kostar ganska mycket pengar.
Lek med tanken, att man skulle tömma ett område som Rosengård i Malmö på alla som vara dömd för brott, dom fick inte vara folkbörda på någon adress i där. Du måste ha en fast inkomst för att bo där..
Jag tro det område skulle stiga ganska fort i status och rang hos vanliga Svensson.
Jag förstår självklart att sånt här omöjlighet i Sverige, men ibland önskar man att det fanns såna möjlighet, att en del av befolkningen hade begränsade möjlighet att bosätta sig på visa platser. Det behöver inte vara alla typer av brott, utan man det räcker med folk som är dömda för sex brott, våldsbrott och knark brott inte få bo vart som helst.
I ett fungerande samhälle borde detta vara en helt otänkbar tanke... Du menar på fullt allvar det du skriver, att alla som någon gång dömts för någon form av sexualbrott, våldsbrott eller narkotikabrott skall förbjudas att bo bland andra människor?

Jag känner folk dömda för brott. Rätt många faktiskt när man tänker efter. Jag är däremot inte rädd för någon av dem, trots att en del är dömda för relativt grova saker, och jag skulle aldrig ens drömma tanken att förbjuda dem att bo i en viss del av vårt samhälle. SÅ länge de inte begår nya brott skall ALLA människor ha samma rätt och värde i vårt samhälle, allt annat är helt främmande för mig.

Har en individ sonat sitt brott så skall han accepteras in i samhället igen. Att uppföra sig som de gör i vissa delstater i USA och t.ex. England, det skapar bara en extrem otrygghet, ett "vi och dem" som bara ökar spänningarna utan att tillföra något gott...
Gammal 2008-09-10, 07:51 #94
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Mycket flitig postare
Conths avatar

Tänkte vara fräck och "kapa" tråden tillbaka till ämnet...

En viktigt fråga är om kvällspressen/TV4 informerade pappan om vad effekten av publiceringen skulle bli. Dom visst mycket väl att det skulle öka spridningen av dessa bilder rejält.

Om dom inte gjorde det är det väldigt illa för kvällspressen.

Om dom gjorde det kan jag inte låta bli att undra lite över pappan. Det betyder i så fall att det var viktigare för honom att kritisera TPB än att stoppa spridningen av bilderna... eller? Eller så blev han förd bakom ljuset (vilket också är riktigt illa) och trodde verkligen att TPB kan gå in och ta bort bilder i ett offentligt dokument.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-10, 08:39 #95
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Egentligen var det case closed för min del i den här tråden (never argue with...) men...
Jag bor c:a 1.5 km från ett project (95% svarta och utan jobb)och det känns som rena förskolan jämfört med Bergsjön och Rosengård.
Men försök inte glamorisera svensk förort. Att folk skjuter varandra kors och tvärs här i Göteborg är knappast någon Bullerbyn-idyl eller att man i många förorter måste patrullera med polisbil när brandkåren eller ambulansen skall utföra sina jobb. Dessutom är det knappast alla som är drogfria...

Däremot kan man konstatera att det är betydligt lättare att vara arbetslös i Sverige än i USA.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-10, 09:03 #96
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -WebboT@Sep 9 2008, 20:54
Citat:
Egentligen var det case closed för min del i den här tråden (never argue with...) men...
Jag bor c:a 1.5 km från ett project (95% svarta och utan jobb)och det känns som rena förskolan jämfört med Bergsjön och Rosengård.

Men försök inte glamorisera svensk förort.
Läs inlägget igen så upptäcker du att det var precis det jag inte gjorde, utan tvärtom.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-10, 14:35 #97
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by Conth@Sep 10 2008, 07:51
Tänkte vara fräck och "kapa" tråden tillbaka till ämnet...
Webmaster Network ->Allmänt -> Off Topic->

Kapar du OffTopic tråden tillbaka till OnTopic?
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-10, 14:54 #98
Conths avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Conths avatar

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Tänkte vara fräck och "kapa" tråden tillbaka till ämnet... *
Webmaster Network ->Allmänt -> Off Topic->

Kapar du OffTopic tråden tillbaka till OnTopic?
Ja jag försökte i alla fall...B)
Webmaster Network ->Allmänt -> Off Topic-> Obduktionsbilderna sprids på Pirate Bay
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-10, 15:50 #99
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Vad heter den mest välbesökta svenska webbplatsen?
msn.se
vad är "hemsidan" för en nyinstallerad IE webbläsare? jo msn.se

Aftonbladet är ju inte förinstallerat som sin hemsida.

Så den mest frivilligt besökta site är väl aftonbladet när det gäller Sverige då.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2008-09-11, 20:36 #100
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Fattar inte vilken iddi som tankar dessa bilder :S
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017