FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla svar! Har haft fullt upp med att rita mobilbilder, men tänkte ta tag i direktlänknings-eländet nu i veckan.
Henrik: Toppen! Ska testa din kod så snart jag hinner. Citat:
Återkommer när jag har hunnit testa några av era förslag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
OK, nu har jag fixat den nya .htaccess-filen och det verkar funka perfekt! Jag har kollat med alla webbläsare jag har tillgång till (Mozilla, Netscape 4.79 + 6.0, Opera och Explorer 5.5) och med Henriks kod funkar det alltså även i Netscape/Mozilla. Tyvärr har jag inte IE6, men jag har bett att folk ska säga till om de får problem. Förhoppningsvis inte. Tack än en gång!
Edit: Aj då, jag har redan fått mail om att folk inte ser bilderna på själva hemsidan. Säkert IE6-användare, precis som förra gången. Suck! Jag har bett om mer info från dessa besökare, så ska vi se om jag får det bekräftat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag fått mer information från de som hade problem med att ens se bilderna på min egen sida. Alla använder IE6, MEN samtidigt funkade det bra för vissa andra IE6-användare, så det verkar inte vara IE6 i sig som är problemet.
En rapporterade att det funkade när hon stängde av sin Norton's Anti-Virus/Firewall 2004. Enligt henne trodde Norton att bilderna var annonser och lät dem därför inte laddas. Det låter ju väldigt märkligt. När inte htaccess-koden är aktiv ser hon bilderna fast brandväggen är på. Baserat på vad besökarna har berättat verkar det alltså vara brandväggen ihop med IE6 som ger problem - inte grejerna var för sig. De som har hört av sig säger att de har detta problem på många andra sajter också. Med tanke på att jag fick tio brev på en kvart borde kanske andra som kör htaccess för att blockera direktlänkning börja bekymra sig... Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Får börja beta av lite andra förslag som jag har fått av er. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|