FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag gjort det igen, suttit och nöjessurfat omkring och snubblat på en stöld ?
Titta på www.boxman.se och deras design som verkar vara gjord av ett företag som heter 5 monkeys. Ta sen en titt på ett amerikanskt företag som heter Netflix www.netflix.com är det slumpen .. Vad tror ni ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är väl inget snack om att detta är mer än ett sammanträffande, men det lustiga är att själva konceptet är så pass identiskt det med. Det känns lite långsökt att något av dessa två uppenbarligen väldigt seriösa företag skulle rippa den andres design och koncept och tro att de kommer undan med det. Jag funderade först på om de hade något slags samarbetsavtal eller liknande, men så verkar inte fallet vara heller.
Frågan är väl bara vem som är boven i dramat... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ruskigt likt, behöver ju inte vara bara ett sammanträffande.
OM man skulle sno en design så skulle det väl vara smart att kopiera från någon sida där språket inte är det samma. Då är det väl mindre risk att man åker fast. :P Hur många amerikaner surfar på svenska sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan ju faktiskt vara så att de har köpt samma koncept från något företag. I det konceptet kanske det ingår en layout och systemet som de använder för att hålla koll på alla skivor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Netflix var först på nätet med detta koncept om jag inte missminner mig, ganska säker dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Netflix var först och Boxman är antagligen bara ett franchise företag åt dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag hade gjort samma sak förmodligen om jag var i deras skor. |