FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Hoppas verkligen inte att detta inlägg tas bort då syftet inte är att göra reklam utan få feedback! Jag har precis startat en jämförelse av webbhotell på min tjänst. Jag har inte tagit med "alla" då det finns så otroligt många. Men det är är ute efter är att undersöka vad ni letar efter då ni väljer webbhotell? Naturligtvis är tillänglighet viktigt att att "allt fungerar" - Självklara saker. Men hur är det support? Är telefonsupport viktigt, ska den vara öppen på helger? Fungerar ett bra ärende (ticket) hanteringssystem? Email är ännu bättre? Jag vill veta vilka variabler jag ska gå på när jag "tvingar" företagen att fylla i sin info. För att ge en röst, är det bra frågor jag ställer? Eller ska jag ställa andra? Dom variablarna som jag listar nu under varje tjänst är dom relevanta? Vill man veta hur många subdomäner det ingår och om man kan köra cron's ? Bryr sig folk om vilken version av ASP (1/2/3) eller php (4/5) ? Samma sak med databaser? Om man är privatperson är det viktigare då med färdiga script för bloggar, cms, kanske wordpress o sånt? Räcker det med att man skriver att "Bloggverktyg finns" - Eller ska dom få ange vilken program dom kör också? Sidan finns här: http://www.comparias.se/Webbhotell Om du vill vara med och äger ett webbhotell kan du fylla i den här: http://www.comparias.se/nyttforetagskonto Senast redigerad av FredrikMH den 2010-04-09 klockan 02:24 Anledning: Ändrat URL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket intressant tråd för mig!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
StudioX kommer du att lägga tillbaka tillgängligheten på sidan. Den skulle vara väldigt intressant för mig. Sitter just nu på one.com som har 95%tillgänglighet och är ganska sugen på att inte gå på samma nit igen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett annat tips skulle vara om ni erbjöd webhotellen att ge er all information på XML format så blir det snabbt och enkelt för både er och hotellen att uppdatera informationen
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|