Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jämför webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-26, 21:48 #11
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Kanske du borde lägg aen länk till alla webbhotell och inte bara på de som ingår i någon affiliatetjänst ....
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 22:09 #12
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by theflowmachine@Aug 26 2008, 19:39
Som andra påpekade så vore det trevligt med fler kriterier i sökfiltret, t ex:
- Kontrollpanel som används.
- Cronjobbs.
- Egen DNS-panel.
- Statistikprogram.
- Osv.

Annars är sidan ingenting annat än en lista med egenskaper, vilket man själv kan fixa också. Det är filtreringen som är tidskrävande, dvs. att hitta ett ställe efter egna kriterier.
Naturligtvis håller jag med om det, detsamma gäller ju alla prisjämförelsetjänster

Du kan ju dock filtrera, det gör du under tabbarna "Sök efter egenskaper" och "avancerade egenskaper".
Jag har inte lagt upp filter för "alla" saker under avancerade egenskaper för jag helt enkelt inte orkat och inte varit säker på om allt ska ligga där, just nu har jag 43 (!) egenskaper för varje tjänst. Du kan lätt se vilka som är med om du väljer att jämföra två webbhotell (Eller bara ett om du vill) genom att klicka på checkboxen till höger och välj "Jämför markerade"

Kontrollpanel finns (Om den infon har varit tillgänglig på deras hemsida)
Cronjobs är möjligt att fylla i också
Egen DNS panel? Vet inte vad du syftar på det, den ingår ju i alla kontrollpaneler ?
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 22:17 #13
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Hej
Om man är privatperson är det viktigare då med färdiga script för bloggar, cms, kanske wordpress o sånt? Räcker det med att man skriver att Bloggverktyg finns - Eller ska dom få ange vilken program dom kör också?
Jag tycker det ska klart framgå vilka färdiga skript som finns, typ, WordPress, phpbb3 osv och inte bara forum och blogg.
Generellt har det vara en djungel att välja webbhotell, och jag efterlyser verkligen en sida som denna. Det ska vara lätt för olika typer av människor med olika behov att kunna välja rätt webbhotell. Många kan ingen programmering alls och vet inte vad som är skillnaden mellan php vs asp och Linux vs. Windows. Även för dessa ska det vara lätt att välja rätt.
Just detta är en bra kommentar, och som jag haft lite problem att angripa själv. Dom som verkligen älskar teknik kankse installerar wordpress själva? Dom som inte vet hur man gör det, dom kanske inte heller vet vad wordpress är? Dessutom är det ett antal webbhotell som har byggt sitt eget bloggsystem. Då blir det lite svårt o jämföra.

Tanken är dock, att om man inte riktigt vet vilka funktioner man vill ha, så ska man kunna köra en "Wizard" för att få reda på detta. Typ liknande detta

Det är framförallt en tjänst som är till för dom som inte har en aning. Men efter tittat på dom få som finns (DMZ har ju haft en i sådär 5 år, som nu inte längre verkar uppdateras) så insåg jag rätt snabbt att detta är ett område där det finns MYCKET o göra, vilket är hela iden med sajten som helhet (utan att göra för mycket reklam )
Oläst 2008-08-26, 22:19 #14
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Aug 26 2008, 18:47
Citat:
Bryr sig folk om vilken version av ASP (1/2/3) eller php (4/5) ? Samma sak med databaser?
Ja det tror jag erfarna som oerfarna.
En sak jag hade velat sett på sajten är att medlemmar kan tipsa om företag som erbjuder webbhotell.
Sedan är det bra att tänka i stora utsträckningar dvsa lista alla de företag som tillhandahåller lagring.
Det finns en tipsfunktion där webbhotellen själva kan göra detta. Jag vill hellre att företagen själva berättar om sig själva så jag vet att det kommer från "rätt" källa..
Oläst 2008-08-27, 14:52 #15
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by studiox@Aug 26 2008, 21:09
Du kan lätt se vilka som är med om du väljer att jämföra två webbhotell (Eller bara ett om du vill) genom att klicka på checkboxen till höger och välj "Jämför markerade"
Du har en poäng där, tjänsten heter faktiskt "Jämför webbhotell", inte "Sök webbhotell".

Och jämförelserna ser mycket detaljerat ut.
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 21:51 #16
dape dape är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
dape dape är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Om webbhotellet tar backup och vad kostnaden för återställande av backup uppgår till är klart intressant att veta. Som exempel kan nämnas att Surftown tar 1500 kr/tim (!) för att återställa en backup samtidigt som t ex Loopia återställer backupen utan kostnad.
dape är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 23:05 #17
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by dape@Aug 27 2008, 21:51
Om webbhotellet tar backup och vad kostnaden för återställande av backup uppgår till är klart intressant att veta. Som exempel kan nämnas att Surftown tar 1500 kr/tim () för att återställa en backup samtidigt som t ex Loopia återställer backupen utan kostnad.
Backup är ett kapitel för sig själv Alla säger självklart att dom tar backup, men inget om kostnaden för och göra det. Dom berättar heller inte hur länge en backup sparas, och om det gäller olika rutiner/tider/priser för en fil, ett mail eller en databas. Ska man lägga in alla dom variablerna i datat så blir det mycket o hålla reda på
Oläst 2008-09-01, 14:31 #18
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
studiox, jag har registrerat mig som företagare på din sajt, och har loggat in, men hur lägger man in sig i under http://www.pricereload.se/index.php/sectio...ctor_Webbhotell ?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 23:52 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by danielos@Sep 1 2008, 14:31
studiox, jag har registrerat mig som företagare på din sajt, och har loggat in, men hur lägger man in sig i under http://www.pricereload.se/index.php/sectio...ctor_Webbhotell ?
Skickade ett PM till dig.
Oläst 2008-09-03, 10:41 #20
Maccer Maccer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Maccer Maccer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by studiox@Aug 25 2008, 23:31
Bryr sig folk om vilken version av ASP (1/2/3) eller php (4/5) ? Samma sak med databaser?
Jag letar efter ett webbhotell med MySQL 5.x och PHP 5.2.x (OBS, PHP 5.0 eller 5.1 räcker inte!) så visst skulle det vara bra att det var listat vilken version det var istället för bara ett "Ja", dessutom vill jag gärna kunna välja en lägsta version att söka på efter.
Maccer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017