FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
* Hur gör ni?
Hej hej, Okay, de här är väl kanske en känslig punkt. Dom flästa här håller väl detta för sig själva men jag vill ändå fråga å se om de finns en vänlig själ där ute =) Som alla proffs här redan vet så är jobbet långt från över när man har "byggt" klart sin hemsida. Nu kommer den plågsamma marknadsföringstiden som för många går så segt. >>Min fråga är simpel, hur gör ni för att få flera tusen besökare om dagen till era hemsidor?<< Berätta gärna hur man gör både med och utan pengar. Jag drev själv en engelsk spel sida för några år sedan som hade cirka 2-3 tusen besökare om dagen. Hemligheten var att samarbeta med så många "partner sidor" som möjligt. Dessa spelsidor hade flera tusen besökare och de byggde upp ett nätverk av dessa besökare genom att rekommendera sina partners med hjälp av länkar på första sidan (fungerade utmärkt), å allt man behövde för att få in foten var att själv ha besökare som man sakta byggde upp me sökmotorer osv. Nu när jag börjat bygga svenska sajter så går de någorlunda segt... de känns som att de finns för lite svenskar i sverige eller nåt... gör man en sökning på google.se efter en bra svensk sida (va som helst) så hittar man bara shopping sajter å inget annat! Hade de inte varit för WN så vet ja inte va ja hade gjort... 9.000.000 svenskar men så få sajter :huh: Aja tillbaka till ämnet, >>Min fråga är simpel, hur gör ni för att få flera tusen besökare om dagen till era hemsidor?<< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen med att när du gör en engelsksida så fattar i stort sett större delen av de som surfar på nätet sidan, iaf en stor del. Just därför är det mycket, mycket lättare att få igång en sådan sida.
Men det är väl mest att fortsätta jakten på att hitta relaterade svenska sidor som din och försöka att få din länk där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett aktivt forum ger dig trogna besökare som kommer tillbaka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Folk måste ju komma dit till att börja med ;D
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Forum är tuffa att dra igång, men när du väl har ett par hundra medlemmar som skriver så är det mycket enklare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
är det många här som betalar för att få besökare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() I dagsläget lägger jag ca 10' i månaden i fast annonsering plus alla affiliates som får betalt för alla sales dom genererar. Enda gratisalternativet jag kommer på är länkbyten, själv har jag valt att aldrig byta länkar eftersom jag anser att det inte hör hemma på en kommersiell sajt/shop med länkar till andra sajter. Vad som är ganska billigt om du har en egen server är att sätta upp "splash-sidor" på alla domäner du har liggande och optimera dom för sökmotorerna på olika inriktningar för att sedan länka dom till din huvudsajt, det kostar dig ju bara årsavgiften för domänen och sökmotortrafik är bland den bästa du kan få. Jag har väl ett 30-tal domäner som ligger uppe och länkar till Lastbryggan. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad ligger free6 banner på nu för tiden ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är väl som de säger... om man ska bli en top player så måste man ha pengar eller tur...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|