Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Box ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-30, 11:05 #21
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Vår box blir ofta full, då brukar dom förvara det i en plastback bakom disken. Fungerar jättebra med box, plus att ofta är det snygga tjejer i kassan vid boxarna.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 13:44 #22
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
tänk på att det är sisådär med att skicka paket till postboxar
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 15:14 #23
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha
Kan berätta att t.ex en gång då jag inte var och tittade i min postbox på ungefär 2 månader så fick jag höra när jag kom tillbaks att en kärring tömt min låda, allt som liknar reklam har jag slängt.. sa hon..
Postbox är ingen förvaringsplats för post, utan en utdelningsadress. Kollar man villkoren förvaras posten i en box i 1 månad, sedan returneras den till avsändaren. Så frågan är vem som var dum i huvudet
Du är en sån som tycker att en namnteckning ska vara i perfekt skrivstil va? Annars gäller den inte.

På tal om boxen, det betyder alltså att ifall jag bor utomlands och bara kommer till Sverige ca 4 gånger per år.. så är en postbox inget val.

"Postbox är ingen förvaringsplats för post, utan en utdelningsadress. Kollar man villkoren förvaras posten i en box i 1 månad" <-- Då är det väl en förvaringsplats ?
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 18:32 #24
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Alpha@Dec 30 2008, 16:14
Du är en sån som tycker att en namnteckning ska vara i perfekt skrivstil va? Annars gäller den inte.

På tal om boxen, det betyder alltså att ifall jag bor utomlands och bara kommer till Sverige ca 4 gånger per år.. så är en postbox inget val.

"Postbox är ingen förvaringsplats för post, utan en utdelningsadress. Kollar man villkoren förvaras posten i en box i 1 månad" <-- Då är det väl en förvaringsplats ?
Vad har namnteckningar med mitt inlägg att göra? Jag har inte sagt nånting om det, och hade du sett min namnteckning och jämfört det med den på mitt förra körkort hade du blivit lika förvånad som jag att folk öht accepterade den.

Postbox är ingen förvaringsplats för post, det finns en tjänst som posten säljer för att lagra post. En månad är den tiden post ligger i en box, samma tid som ett paket ligger innan det skickas tillbaks till avsändaren - inte kallar du väl postens paketutlämnare för lager?

Så, bor du utomlands och bara kommer till Sverige 4 gånger per år, borde du:

1. Eftersända posten (hur gör du med deklaration, räkningar etc? Du måste få många betalningsanmärkningar (Hur kan du ens ha en postbox, om du inte betalar fakturan kommer ju posten att stänga av boxen,och de ger inte mig 120 dagars kredittid iaf))

2. Låta ett ombud i Sverige ta hand om din post.

3. Beställa relevant tjänst av posten, nämligen lagring av post.

Blir boxen full (vilket händer ibland) förvaras detta "bakom disk" och man får en fin gul sticka så att man kan hämta ut den. Men de förvarar den ändå inte mer än 1 månad.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 18:41 #25
wjj wjj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
wjj wjj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:

Det är här elektronisk box är bra så allt kommer via mail eller MMS, gärna med en tilläggstjänst som gör att den sparas så man kan hämta den fysiska posten sedan...

Nackdelen med elektroniska boxar är ju att det idag är svårt att maila prylar
wjj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017