FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Fördelen med Postens boxar är dessutom att posten oftast är sorterad och klar innan 08:00.
Har man företaget utomlands eller på annan ort kan det vara bra med elektroniska boxar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns dock många stora och seriösa företag som använder postbox så egentligen är det inget skumt med det, i synnerhet om det är en postbox hos posten. Jag hade postbox när jag startade min första firma 1982, och det var för att jag var för blyg för att visa upp min vanliga postlådeadress jag då hade (bodde hos min mormor då). Idag har jag inga problem att visa upp min hemadress för nu skäms jag inte att vara företagare längre, det gjorde jag när jag var 18 år och nybliven företagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår dig Conny. Då är jag i den sittsen du var i när du startade din första firma. Jag är dock inte "blyg" för att visa upp adressen. Känns dock inte helt rätt att visa upp den för alla, då det är hemadressen. Men men, man får väl leva med det.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om man driver verksamheten från sitt hem kanske man inte vill ha kunder på besök heller. Dessutom behöver du inte ändra en boxadress när du flyttar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror nog på vilken verksamhet du har, som webbutik kan det ibland bli lite tokigt.
Jag får ibland kunder som kommer och hälsar på mig hemma och vill köpa kattsaker. Det är inte så roligt och kunderna brukar bli sura eftersom det inte finns något lager hos mig (spelar ingen roll att jag skrivit ut det på hemsidan, folk är ibland inte läskunniga). Detta misstag kan undvikas med postbox, så jag funderar på att skaffa en. Egentligen ren lathet som gjort att jag inte fixat det ännu. Även vid hot (som jag ibland också mottager och polisanmäler även om det är mycket sällan) så känns det trevligare att slippa skylta med sin hemadress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hade en postbox hos Postens företagscenter i Kungens kurva.. och det var inte speciellt trevligt kan jag säga...
Kan berätta att t.ex en gång då jag inte var och tittade i min postbox på ungefär 2 månader så fick jag höra när jag kom tillbaks att en kärring "tömt min låda, allt som liknar reklam har jag slängt".. sa hon.. Jag blev galen första sekunden sen tänkte jag.. JAHA, då vet jag.. ![]() Orka att personalen rotar i ens låda och tömmer saker som dem personligen tycker verkar oviktigt. Detta kan iofs vara ett ganska unikt fall, eftersom hon som jobbar på posten där verkligen är dum i huvudet :] På tal om dum i huvudet så tyckte kärringen en gång att min namnteckning inte var korrekt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||