FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.fair.org/index.php?page=1086
During the six-month period studied, NPR reported the deaths of 62 Israelis and 51 Palestinians. While on the surface that may not appear to be hugely lopsided, during the same time period 77 Israelis and 148 Palestinians were killed in the conflict. That means there was an 81 percent likelihood that an Israeli death would be reported on NPR, but only a 34 percent likelihood that a Palestinian death would be. Of the 30 Palestinian civilians under the age of 18 that were killed, six were reported on NPR--only 20 percent. By contrast, the network reported on 17 of the 19 Israeli minors who were killed, or 89 percent. While 61 percent of the young people killed in the region during the period studied were Palestinian, only 26 percent of those reported by NPR were. Apparently being a minor makes your death more newsworthy to NPR if you are Israeli, but less newsworthy if you are Palestinian. An Israeli civilian victim was more likely to have his or her death reported on NPR (84 percent were covered) than a member of the Israeli security forces (69 percent). But Palestinians were far more likely to have their deaths reported if they were security personnel (72 percent) than if they were civilians (22 percent). Of the 112 Palestinian civilians killed in the Occupied Territories during the period studied, just 26 were reported on NPR. Of the 28 Israeli civilians killed in the Territories--mostly settlers--21 were reported on NPR. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Johan,
Till skillnad mot dig så skulle jag aldrig komma på tanken att försvara angrepp på civilbefolkningen. Vare sig de görs av Israel eller Palestina. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Försök inte utmåla mig till något jag inte är bara för att du försöker ge dig in i en diskussion där du saknar kunskap och fakta. Du pratar om en israelisk mamma som förlorat sitt barn/familj. Vad är det för jämnställdhet när det är över 1:3 ratio på döda? Det är väl palestinierna du ska tycka synd om. Men jag kan inte klandra dig, du har den typiska bilden av israel som utmålas i media. Det är inte indirekt ditt fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit. Jag trodde att du försvararade angrepp mot Israelisk civilbefolkning eftersom att ISRAELISKA soldater attackerat civilbefolkning Jag tar tillbaka det i så fall och är glad att jag hade fel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H,
FN (som du så varmt vurmar för) beslöt 1947 att dela Palestina i en judisk och en arabisk del. När Israel utropades 1948 angreps de direkt av omgivande arabstater. Sen har det fortsatt.....och är det några du kan skylla denna konflikten på så har du svaret i mina två första meningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ja, det är bra, lita in på Human Rights Watch, lita in på the israeli information center for human rights (judisk organisation), lita inte på en amerikansk judisk professor från princeton (SOM ALLTID ANGER SINA KÄLLOR), lita ej på world court m.fl. Lita på DN.se eller expressen, som är pro-israel. Tycker jag är en sund inställning. Dock fick du inte ut så mycket fakta från dessa 2 verkar det som. Kanske dags att börja söka lite på deras sajter å komma med något vettigt istället för den där mamman? Tänk att en mamma kan göra en konflikt så komplicerat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Efter kriget så skrev sen Israel och palestinien ett nytt avtal, oslo agreements. Står ju till och med på bilden som jag bifoga innan. Israel växte med ett par procent och palestinien blev mindre. Efter det då? Israel har sen i sin tur ockuperat Palestinien och blivit ännu större och större. ![]() Perfekt bild. Innan kriget, efter kriget och 1999. Idag har man dock mer kontroll än 1999. Sjukt må jag säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H
Jag sympatiserar varken med Israel eller Arabstaterna, båda två är lika "skyldiga" och min önskan om att att omvandla hela mellanöstern till en gigantisk parkeringsplats kvarstår. Men man måste ju se nyktert på situationen och inte envetet sitta och skylla allt på "den andra sidan". |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|