FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är erfaren php-programmerare men är nu inblandad i uppstart av butik + e-handel, och det hela är ganska nytt för mig. Banken (swedbank) vill prångla på oss deras företagspaket + babsterminal men tror inte de har nån vidare koll på e-handelskoppling, plus att dom skinnar väl en i vanlig ordning... ;-) Har stött på begrepp här på sidan som tellus, samport etc och vad jag behöver är alltså: * Fysisk kortläsare i butik - motsv babsterminal + koppling till bank/plusgiro * Möjlighet till betalning över nät Dessa ovan i bästa fall under samma bank och naturligtvis med så låga avgifter som möjligt. Köpbeloppen kommer att ligga på c:a 300 kr i medel. När det gäller kortterminalen i butiken är det ett stort plus om det går att ta ut "extra kontanter" (för att bli av med dagskassa), vet någon varför olika butiker har olika policy / avtal gällande detta?? I bästa fall ska kassasystemet kopplas ihop med lagerhantering för visning på hemsida, någon har erfarenheter av lösningar för detta? Många frågor, men mycket tacksam för seriösa svar! =) //teson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Handelsbanken är mycket duktiga på detta. Ring dem för offert.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Handelsbanken är ett stort skämt, bett om offert två gånger men ingen som ens ringer tillbaka. Pinsamt är förnamnet.
Ta Samport eller DIBS, då kan du ha kvar kontot på Swedbank och allt du då behöver är ett inlösenavtal som går av på några tusen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, självklart är det så. Jag är bara bitter då det hänt på två olika kontor :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
just huruvida handelsbanken är kanon eller inte är inte frågan jag ställde... :-| Teller eller Samport? Eller traditionell bank, typ swed-ankan?? // |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kör Teller OCH Samport. Klart billigast.
Du behöver ett inlösen och en betalväxel. BABS kan du välja om du vill betala mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wojt, You're my man,
tack för tydliga besked! allt gott //t |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tro det eller ej, men halverade kostnaden / transaktion samt %-satsen som tillkommer på kreditkort genom att byta till babs (alla uppkopplingsavgifter + samtalstid blev jag också av med). Det är såklart en förhandlingssak, men jag är riktigt nöjd med mitt byte! Till samport fick man dessutom en inloggning där man kan följa varje transaktion, kan skriva ut utdrag från transaktioner etc etc... + massa mer. Integrera för en e-butik är no problems! Att olika butiker har olika policy för att lämna ut kontanter är nog bara en bokföringsfråga för de själva. / Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag lånar tråden lite för en snabb fråga:
Om jag skulle vilja ta betalt (~300 kr/köp) från kunder världen över. Kan ni ge mig någon uppfattning om vad t.ex. samport skulle ta betalt för det? Jag har ett "system" där slutkostanden stannar på 7% per köp (21 kr) och inga övriga kostnader tillkommer, är det ett konkurrenskraftigt pris? Systemet i övrigt är jag väldigt imponerad av men om nu slutkostnaden skulle bli under 5% för ett annat stabilt system så kan det ju vara idé att titta på det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|