FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Med Samport och Teller skulle jag idag betala en avgift på 3 kr totalt om kunden betalar med bankkort, med kreditkort blir den totala kostnaden 7,5 kr. Beräknat på 300 kr.
Detta är även beräknat med Samports hostade lösning (Betalning sker via deras betalsida), det blir 1,5 kr billigare om man sköter betalningarna själv via deras API. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan kanske redan har löst sig men jag rekommenderar Euroline.se, dotterbolag till SEB. Vars huvudsakliga uppgift är kortinlösen. Innebär låga priser, snabb service med mera. Jag känner inte till priserna exakt för dig som kommer in från gatan och ber om en offert. Vet däremot att använder man euroline ihop med något standardsystem, typ e-butik jetshop med mera så brukar det normalt inte vara någon start/månadsavgift och riktigt låga transavgifter.
Förslag på PSP/Betalväxel. DIBS, störst och längst erfarenhet. lite dyrare men du får vad du betalar för samt att dem har stöd för många PHP system med färdiga installationer. Fråga efter Flexwin om du är duktig på att programmera. Annars har dem andra lösningar. Rekommenderar deras Göteborg kontor före Sthml om du har tänkt ringa. Posten Strålfors har numera en betalväxel för internet, nya i matchen jämfört med DIBS men har o andra sidan bra priser och starka muskler bakom sig. Dessa ovan är båda PCI-DSS certifierade vilket kommer vara krav efter årskiftet om du vill erbjuda kortbetalning i din e-handel. Finns någon till betalväxel som även är PCI-DSS certifierade men jag kommer inte ihåg namnet. Lycka till med e-satsningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En notering om Euroline.. Om du inte kommer ha HÖG omsättning så får du snällt räkna med 30 dagars utbetalningsperiod. Trots att man har varit kund i flera år och inga returer eller liknande så blir det NEJ till kortare utbetalningsperiod. Nåt att tänka på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi bytte just bort Euroline pga 30 dagars väntan på pengarna samt rent ut sagt uselt bemötande och service av dem. Rekommenderar dem inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan bara hålla med ang. Euroline. Vi valde bort dem efter ha fått riktigt dåligt och oproffessionellt bemötande från dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förstår inte varför ni ens registrerar era "företag" i sverige ser inga som helst fördelar med det.
Högre skatter och moms, samt en massa krav på krav och åter krav. Kör offshore-banking istället och håva in pengarna nästintill skattefritt. De som är insatta vet mycket väl vad jag pratar om. Låt säga att jag på låtsas äger ett företag så skulle jag aldrig någonsin ha det i sverige. Påtvingad en massa jävla skit och överkörd av staten är vad man blir i långa loppet. De riktigt stora företagen väljer att ha sina bankkonton i tex, Schweiz eller Storbrittanien samt Malta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||