FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det omvända RPC (Revenue Per Cost) skulle bli vad jag kallar "säljkvot", exempelvis 5:1, dvs (500 kr försäljning)/(100 kr annonskostnad). Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-21 klockan 18:02 Anledning: Klargörande av begrepp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för det elofsson, nu vet man bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Väldigt bra sammanfattat elofsson!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej så om ni är klara nu så kan någon svara på min fråga nu?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man kan inte optimera sin verksamhet enbart mot en kvot, eftersom den inte säger något om mätetalen bakom kvoten, förutom deras inbördes relativa storlek.
Det kanske är uppenbart, men det är meningslöst att fokusera på enstaka nyckeltal som t.ex. CR, EPC, CTR, CPC då de blir användbara endast i sällskap med andra parametrar. Men för att svara på frågan, jag har en CR på mellan 1% och 4% i våra butiker. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|