FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag är ute efter en SMS tjänst. Tjänsten skall fungera så här. - Kunden skickar "PREFIX FÖDELSEÅR" till ett kortnummer, tex 71 115. t ex "OC 1990". Sedan ska numret som skickade + födelseåret sparas i en databas. Om det är extern tjänst som de sparas på eller mitt egna webbhotell spelar ingen roll! Finns det sådan tjänst där ute? Använder mosms idag men finns inget sådant där att välja på. Om någon kan koda sånt och koppla till t ex mosms - PMa mig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MOSMS funkar alldeles utmärkt. Jag har skrivit lite kod åt dig:
Kod:
<?php // Stäng av PHP:s felrapportering error_reporting(0); // Plocka ut avsändarnumret $nr = $_REQUEST['nr']; // Plocka ut SMS-meddelandet $sms = urldecode($_REQUEST['sms']); // Plocka ut födelseåret $year = explode(' ',$sms); $year = (int)$year[1] or die('Gör om, gör rätt!'); // Kolla så att personen inte ljuger (extremt) om sin ålder if ($year < 1880 || $year > (int)date("Y")) die('Är du vid liv?'); // Skapa ansluting och välj databas $con = mysqli_connect('localhost', 'username', 'password') or die('Ett databasfel har uppstått, kontakta oss.'); mysqli_select_db('database_name', $con) or die('Ett databasfel har uppstått, kontakta oss.'); // För in uppgifterna i databasen mysqli_query("INSERT INTO users (mobile_number,year) VALUES ('$nr','$year')") or die('Ett databasfel har uppstått, kontakta oss.'); // Stäng av anslutningen mysqli_close($con) // Eka ut svaret som skickas tillbaka till slutanvändaren echo 'Vi har nu tagit emot ditt SMS!'; ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Att folk kan smsa tex "OC STOPP" Så försvinner de från SMS listan. Möjligt att sätta in i denna koden? Som sagt, är det något som kräver större arbete så finns möjlighet att fakturera! Men jag uppskattar att du tog dig tid att skriva koden, tusen tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan skräddarsy en lösning till din databas. Skicka pm med Skype så kan jag hjälpa dig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|