Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

prq co-locaion

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-20, 14:55 #71
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Jag tycker det är ganska skrämmande att man som kund inte får nån info vad som händer.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-20, 17:34 #72
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Jag tycker det är ganska skrämmande att man som kund inte får nån info vad som händer.

<!--QuoteBegin--PRQ.SE[/i]

Har du några frågor så är du väkommen att kontakta oss.
[/quote]

Har du testat det där?
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-20, 20:57 #73

[QUOTE=acidflash,Oct 20 2008, 17:34]
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson,Oct 20 2008, 14:55
Citat:
Ursprungligen postat av (PRQ.SE)
Har du några frågor så är du väkommen att kontakta oss.
[/QUOTE
Har du testat det där?
Hur har man tänkt när man uppmanar XXXX antal kunder kontakta en, om man kan gå ut med ett mail till alla och informera direkt?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-21, 01:24 #74
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Det som kan vara intressant är väl vad dom nya ägarnas mål är, men då dom inte sagt vilka dom är ännu så.

Men man kan fråga hur den ekomiska sitationen är, om man får betalning föreläggande på småsummer på några hundra exemelvis så känns det inte stabilt. Samt att deras redundanta lina till P80 är borta.

Men nya ägarna kanske har mycket pengar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-21, 02:37 #75
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Jag kan dock säga att jag tänker flytta alla servrar jag har hos PRQ till nåt annat ställe.
Detta fungerar inte längre, oregelbunden downtime. Konstig support. Allmänt o-organiserat och dessutom byter ägare till skumma "utländska investerare"

Ciao!
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-21, 22:53 #76
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Flitig postare

Det som ligger uppe är bara ett snabbmeddelande från när det hela blev klart. Mer kommer upp på hemsidan + mailas snart när vi satt oss ner med nya folket och skrivit något mer "officiellt". Just nu är det mer praktiska frågor som ska lösas.

Patrikweb: PRQ AB har intakt aktiekapital, inga anmärkningar och inget skuldsaldo. Det finns bara några ansökningar från när jag var sjuk en längre tid i somras. Inga av de beror på likviditetsproblem.
Har tyvärr slarvat bort PDFen av årsredovisningen så jag har den bara på papper, men den bör ju komma upp hos Bolagsverket snart.

Det har varit lite nertid på grund av att den befintliga routern är överbelastad (därför den inte tål DDoS särskilt bra heller). Första nya ägarna gör är att uppgradera de delarna av nätet - får se om det blir redan nu till helgen eller inte.

Verksamheten kommer drivas vidare med exakt samma policies som tidigare, men (som sagt) med större resurser. Vissa förändringar i tjänstepaketen kommer ske, men inget drastiskt.

För övrigt hade jag knappast avyttrat något jag tillbringat större delen av min vakna tid med i 4.5 år om jag inte vore helt säker på att nya ägarna kan ta hand om det bra. Och ja, vi har VÄLDIGT bra skäl till varför försäljningen sker.

Några frågor så PMa här, ring eller maila.

PS. Några piratmiljoner har jag tyvärr inte. Inte ens några kilo judeguld från andra världskriget. Däremot ska jag dra igång en liten konsultverksamhet inom utveckling/admin eftersom jag faktiskt måste äta.

//G
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-23, 18:51 #77
Flitig postare

Flitig postare

Eftersom herr Patrikweb praktiserar sin favoritsysselsättning här på WN - att smutskasta konkurrenter - så har jag postat årsredovisningen för 2007 online innan den syns från Bolagsverket.
Lite dumt format, menmen... http://prq.se/arsred_2007/
Som ni kan se är det inte någon katastrof på redovisningsfronten. Jag tvivlar visserligen på att Patrikweb kan läsa en årsredovisning, men för er övriga kan det ju vara intressant om det finns några tvivel.

//G
Oläst 2008-10-23, 21:06 #78
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Inget lysande resultat direkt. Förlust i rörelsen redan före avskrivningar, och sedan avskrivningar med löjligt låga procentsatser som ni inte ens lyckas specificera i årsredovisningen. Har verkligen er revisor godkänt det där? Utan aktieägartillskott hade aktiekapitalet varit förbrukat för länge sen, men ni lyckas ändå inte återställa aktiekapitalet helt. Är detta hela sanningen om PRQ:s ekonomi så har ni varit riktigt illa ute.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-23, 21:42 #79
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Magnus_A@Oct 23 2008, 21:06
Inget lysande resultat direkt. Förlust i rörelsen redan före avskrivningar, och sedan avskrivningar med löjligt låga procentsatser som ni inte ens lyckas specificera i årsredovisningen. Har verkligen er revisor godkänt det där? Utan aktieägartillskott hade aktiekapitalet varit förbrukat för länge sen, men ni lyckas ändå inte återställa aktiekapitalet helt. Är detta hela sanningen om PRQ:s ekonomi så har ni varit riktigt illa ute.
Nej, det är absolut inte lysande (fast idag är egna kapitalet >100k), och att ekonomin inte är särskilt bra är en av anledningarna till att det avyttras. Visserligen är en hel del investeringar i infrastrukturen, men verksamheten hämtade sig aldrig riktigt ekonomiskt sedan razzian.
Däremot finns det ingen substans i det du anmärker på gällande avskrivningstiderna. Det är faktiskt en hel serverhall med allt vad det innebär av utrustning och installationer m m som skrivs av på längre tider än t.ex. datorutrustning.

Förresten hävdade Patrikweb (iaf indirekt) att Port80-transiten blev nerstängd på grund av utebliven betalning, vilket är fel.
Jag vill ogärna gå in på detaljer eftersom Port80 trots allt är en riktigt bra leverantör där jag dessutom känner många kompetenta och trevliga anställda, men att vi gjorde en uppgörelse och sa upp alla tjänster från P80 berodde på agerande från en viss högre chef på P80 som försökte sabotera vår verksamhet på grund av en ett år gammal personlig konflikt mellan mig (G) och honom.
Efter ganska många hetsiga samtal mellan våra juridiska ombud och en polisanmälan gjorde ledningen upp med oss efter att vi sökt särskild handräckning hos KFM. Det var en riktigt obehaglig historia, men det slutade till vår belåtenhet utan att något viktigare än chefens ego skadades och utan att någon kund påverkades negativt.
Full redundans vad gäller inkommande fiber kommer för övrigt återställas, men just nu är det mycket annat som har högre prioritet.

//G
Oläst 2008-10-23, 22:30 #80
Jines avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

PRQ!

Jag vill inte direkt föra nån diskussion med er här på forumet, men skulle ni vilja vara så vänliga att svara på mail?

Ämne: "Hej, ang. uppsägning av co-location!"

Mvh Jim "Jine" Nelin
[email protected]
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017