Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spelade låtar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-16, 21:49 #11
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
I bilen är det alltid P3 som gäller... På kontoret är det P3 Rockster.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 12:19 #12
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Mycket flitig postare
MMCs avatar

Tack allihop för era synpunkter! Jag har varit bortrest över helgen så jag har inte kunnat svara förrän nu.

Fler radiostationer är så klart på väg: bl.a. SBS Radios stationer (Mix Megapol, Vinyl, Voice), Sveriges Radio också även om de faktiskt har egna sidor som visar tidigare spelade låtar. De mindre stationerna bör även de komma inom kort, så länge de sänder på webben.

Ang. Chilirec: det är en jättebra tjänst, men jag tycker inte riktigt att de tjänar samma syfte. Visst kan man använda Chilirec för att ta reda på vad som spelats, men det kräver att man redan skapat ett konto där och att man håller koll på ett inlogg. Chilirecs plattform är häftig men jag tycker nog att Spelade Låtar är bättre på att besvara frågan "vilken låt var det jag hörde nyss?" för gemene man, vilket var syftet från början.

Att Amazon har börjat med previews är ju grymt, det enda jag funderar på är huruvida svenskar köper från Amazon MP3. Svenskar köper ju i och för sig inte särskilt mycket musik öht, men jag tror ändå att typ CDON/Ginza eller kanske iTunes hade skapat mer igenkännande. Ska också titta på MTGs sajter för att se vad man kan plocka ut därifrån i form av previews (både tekniskt och juridiskt).

Att man ska kunna välja vilka stationer som ska synas för att få till "startsidesfunktionen" är en jättebra idé, så även RSS så klart, men just nu prioriterar jag att lägga till fler stationer. Totalt har jag väl 6 timmar på sajten än så länge, så tidsbudgeten är ju ganska knaper Designen ska också förbättras när det finns fler stationer. Jag har försökt uppnå maximal informationsdensitet utan att den ska upplevas som för kompakt.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-23, 18:44 #13
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Reg.datum: Feb 2005
Vad sägs om att utöka med internetradio stationer med?
Dom flesta har ju egna listor, men det skulle vara roligt att få en mer detaljerad lista över mest spelade låtarna (overall och per radiostation) på.. ALLA radiostationer? =)

Topplistor över mest spelade låtarna, ovanligast låten, flest spelningar/station osv?
Möjligheterna är obegränsade!

Shoutcast radiostationer är ju LÄTT att få ut nuvarande låten ifrån så...
Förslag: Playdio, NERadio, Radioseven osv.. =)

SJUKT bra idée faktist, gillar detta starkt!
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-25, 23:18 #14
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
En enkel grej kan vara att du länkar till webbradion också, så en besökare som inte för tillfället lyssnar på musik kan enkelt klicka sig fram till radion.
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-26, 08:23 #15
MMCs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
MMCs avatar

Citat:
Originally posted by Flykt@May 25 2008, 23:18
En enkel grej kan vara att du länkar till webbradion också, så en besökare som inte för tillfället lyssnar på musik kan enkelt klicka sig fram till radion.
Det finns faktiskt redan, om du klickar på "lyssna" under varje station öppnas webbradion direkt. Men jag borde nog göra det mer tydligt, det är inte så många som ser det!

Jine: tack för feedbacken! Jag har många idéer för den typen av funktioner, det är faktiskt kul att ha en sådan här databas. Jag vet inte riktigt hur lyssnarantalet på nätradiostationer står sig mot FM-stationer, men det är absolut på to-don att skriva en scraper för Shoutcast.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017