FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Priset är egentligen inte haken. Det är bara att jag hatar att betala i onödan bara för att nåt kommunalbetongbolag försöker göra Stockholm till en internetfri zon genom sin debiteringspolitik.
Jag kan nog hitta nån DSL-variant som fungerar hyggligt, men jag vill ha bättre än så och det ska jag inte behöva betala mer än självkostnadspris för när ett kommunalt bolag levererar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen tycker jag att fibern i Stockholm är billig och dessutom väldigt vältäckande... Jämför med många andra städer. T o m i Göteborg är det ens tveksamt om man ö h t kan hyra svartfiber - de vill sälja sin komplett värdelösa transporttjänst istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Det kunde naturligtvis varit värre. Vi har ju åtminstone fibern indragen i källaren och det går att koppla in sig. Men det är tråkigt att Stokab förutsätter att det finns ett fastighetsnät eller en fastighetsägare som är villig att installera ett fastighetsnät. Vi är ju alla lite olika som kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Stokab har lite tråkig prissättning på just första engångavgiften, men annars är normalt månadskostaden för fiber i sth rätt bra.
Men beroende hur centralt du ligger så går det ju leverera 10Mbit dedikerad anslutning för runt 3-6tusen utan problem i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
3-6 tusen är alldeles för mycket. Jag är snål och gniden, vill inte betala en krona mer än vad jag behöver.
Undrar hur det delar upp sig på fiberhyra, internetaccess och operatörens start- och löpande kostnader inklusive ett rimligt påslag, om man undantar anslutningsavgiften hos Stokab? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Är det priset man får räkna med att få en dedikerad företags lina inräknat fiberhyra.
Om du endast är intresserad av en "bredbandsanslutning" så lär du behöva få med dig några mer kunder i huset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||