FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare!
Jag har inget intresse längre av att driva vidare www.haxed.se och har därför bestämt mig för att sälja vidare spelet för den som vill satsa vidare på det. Största anledningen till att jag vill sälja det är för att jag håller på med mitt nya spel och har helt enkelt inte tid att sköta om båda två. Tanken var att jag skulle driva vidare haxed.se när jag har rullat igång mitt nya spel men jag känner nu att jag helst vill fokusera mig på en sida. Under dessa två år har haxed.se genererat nästan en miljon kronor men månadsvinsten har sjunkit då jag näst intill la ner spelet för ett halvår sedan nu. Sidan tjänar i dagsläget runt 15tkr/månad och visar fortfarande god potential för den som vill driva vidare projektet. Inkomstkällan är SMS och jag har använt MOSMS under hela min tid. De nollställde all statistik för ett tag sedan så nuvarande konto visar inte mer än 400tkr i vinst och statistiken är ytterst dålig tyvärr. Jag använder mig av google analytics och eventuell köpare får givetvis ta del av informationen som finns där. Snälla, besvära er inte med att försöka få mig på andra tankar, att jag bör hitta en partner osv. Haxed.se är ett "neverending" spel som jag väljer att kalla det medans mitt nya spel är rundsbaserat. Mitt nya spel använder sig av samma speltema men väljer ett helt annat spelsätt, därför har jag fått både bra men också en hel del dålig kritik när det gäller att lägga ner sidan. Spelet är väldigt välutvecklat men det har sina småbrister, så som inte helt färdiga funktioner. Vad jag tror behövs är en relansering av sidan samt någon som fixar dessa funktioner. Är du en sådan person eller förmedlar arbeten så är detta nog intressant för dig. Jag kommer inte lägga något startbud utan jag hänvisar seriösa köpare att kontakta mig här på WN eller maila mig på admin [@t] haxed.se Vid föräljning kommer jag att mer noggrant dokumentera sidorna om det är intressant. PS! Jag kan skicka med den nuvarande servern om det är intressant. Spelet klarar runt 100 användare online utan någon prestandaförsämring på en P3 (!) med 350Mb~ ram installerat. På servern använder jag debian, apache2 samt mysql. Jag har lagt ner en hel del tid på att optimera annars kanske väldigt krävande script för att spara på resurser. Edit: glömde tillägga att jag givetvis skickar med domänen. |
||
![]() |
![]() |
|
|