FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om webhotellet har tvingat dig att flytta server så får ju dom utan snack se till att det fungerar för dig på den nya servern. Allt annat är fel. Om inte, byt webhotell!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ojdå, hela webbplatsen otillgänglig.
De tröttnade väl på mig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om informationen i databasen ser korrekt ut när du kikar i tex phpmyadmin så låter det mer som om filerna har fått fel charset på något sätt vid flytten...Har du provat att spara om filerna på din dator i utf-8 format (i dreamweaver tex gör man det under modify->page properties -> title/encoding)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Min databas som används tidigare (kan se den med samma user) ser helt rätt ut (den är i utf-8 och collalisionen (stavn?) är utf-8, byter jag till den nya databasen som webbhotellet skapat ser det ut som det är dubbelkonverterat på ngt sätt. Det är alltså inte latin1. Exempel: databas 1 (original) "Nu är det spännande - inte så lång tid kvar innan ..." Databas 2 som fs-data nu alltså gjort "Nu är det spännande - inte sÃ¥ lÃ¥ng tid kvar in..." Det ser alltså ut som om man har latin1 inställt för uppkopplingen, men det stämmer jag inte, då jag nu bara bläddrar mellan databaserna i phpmyadmin. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|