FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Är det någon som blev uppringt av bidonnet.se säljare som ville ha 1695 kr /år för att dem ska skicka olika IT uppdrag? Är det någon effektiv sätt att hitta uppdrag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev uppringd tidigare idag. När jag frågade om de kunde skicka lite mer information så fick jag svaret att det egentligen inte fanns mer information än vad han (säljaren) sagt till mig över telefon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
vad sa han för något då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag fått lite information och exemple på vilka it uppdrag dem har. Men det låter för fint att vara sant att dem ska fixa kunder (rund 40 st per år) för så lite pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo, det är lite pengar, men det är en relativt ny satsning. Det är en bra idé, men det kan gå lite hur som helst.
1695kr är den grundliga årsavgiften, och från år 2 tillkommer en avgift på 50kr för kontaktad kund (för Silvermedlemmar). De verkar lägga all fokus på att först knyta till sig Leverantörer (och få in kapital), och vad som händer sen återstår att se. Förhoppningsvis går de ut med massiva reklamkampanjer och försöker dra dit kunder, och förhoppningsvis lyckas det ![]() Det kan ju även vara riskfyllt att satsa på dem i det här skedet, p.g.a flera anledningar. - De har leverantörer(och skaffar fler) men knappt inga kunder. När väl kunderna anländer kan det uppstå en stor konkurrans om dessa, men prisras som följd. - Om de inte lyckas få in kunder, vad händer då? Det enda du har rätt till enligt avtalet är att utnyttja tjänsten på deras webbplats. Tittar man på motsvarande utländska siter så är konkurransen enorm med låga priser som följd. Förhoppningsvis slipper de lite av dessa problemen genom att kräva registrerat företag för att bli en leverantör, men finns ju även "stjärnor" som har företag. Som sagt, kan gå hur som helst, men jag hoppas att det lyckas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
De ringde hit för 2-3 veckor sedan, lät väl intressant men vi tackade nej ändå. Känns som uppdragen man skulle få därifrån är från väldigt småföretag med låg budget, så priset kommer vara det enda som avgör vilken leverantör som får jobbet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fick oxo samtal från demför dygt en vecka sedan. Eftersom jag precis har startat upp ett nytt företag (Zymion.se) som jobbar med Datorreparationer, Datorservice och nätverkslösningar så lät det först intressant att prova. Jag är enbart intresserad av finasiellt starka företagskunder och har satt prisnivån efter det.
Men sen kommer det frågan om de verkligen kan leverera kunder eller om det är som alla andra företag i samma genre, nämligen att de lovar runt men håller tunt. 1695 SEK är verkligen billigt om de kan leverera 40 kunder per år (de sa 75 företagskunder till mig). Jag har dock haft mina funderingar om det är rätt sätt att spendera pengarna på. jag har testat att annonsera på Google och det ger hittils det bärsta resultatet, med en kostnad på mindre än 10 SEK per lead, det är en mycket låg kostnad. Jag testar den vägen vidare för att se om det ger riktiga uppdrag så det lönar sig. Jag har testat både direktreklam (ca 20000 SEK/lead) och telemarketing (ca 5000 SEK/lead). Ska man jämföra så tycker jag man kan kräva att Google är normen och då borde man få 169 leads för 1695 SEK. Men om för många leverantörer ansluter sig så blir det ju en mördande prispress och då har man bundit ris till egen rygg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
1695 för en kund är billigt, men det beror ju som sagt vad man jobbar med. En polare är hantverkare och får mångder med uppdrag därifrån.
Vi tackade nej för jag ville se hur det utvecklas först. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Karl: Han sa det som de flesta redan skrivit i tråden. Hur många kunder som man kunde förvänta sig per månad, att man satte sina egna priser osv osv. Det lustiga med samtalet var att det började som om de redan hade ett gäng kunder redo att slussas vidare till mig. Detta skulle då vara en mängd hantverkskunder som behövde enklare hemsidor. Jag fick även veta att de då hade sagt till dessa kunderna att den minsta summan för det arbetet som de krävde (enkel infosida med tillhörande kontaktinformation) skulle kosta minst 10k och att jag därmed mer eller mindre förväntades lägga mig däröver.
Mycket fint snack om att man själv bestämde hur många kunder man ville ta sig an osv, de tog ingen provision eller så utan skulle bara slussa vidare folk för den fasta årskostnaden. Det där med 50kr per kund år 2 sades det ingenting om. Idén är ju god men ställer mig avvaktande än så länge med tanke på hur ny sidan är. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|