Tänkte bumpa denna tråd och höra om nån här fått några uppdrag från Bidonnet, om det är nån som anmält sig dit dvs? Jag bestämde mig för att testa när de ringde, betalade deras faktura för snart 3 månader sedan och har hittills inte fått en enda potentiell webkund från dem.
Jag hade faktiskt hunnit glömma bort att jag registrerat mig där (som tur är håller jag mig hyfsat sysselsatt med befintliga kunder) kom på det nu när jag råkade se fakturan i en pärm och bestämde mig för att göra en sökning här. Det där med att någon kände hantverkare som fått uppdrag lät ju åtminstone positivt, så kanske är det bara klent med jobb för dem att erbjuda på IT-sidan?
Om det skulle vara någon form av bluff så känns inte förlusten av 1695 kr särskilt smärtsam, dock så känns det ju desto mer angeläget att hinna säga upp det innan det förnyas med ett ytterligare år, det känns lite som att de nog inte har 7 dagars uppsägningstid direkt.
Ärligt talat hade jag aldrig sagt ja över telefonen heller om jag hade tittat närmare på deras hemsida, det vore ju inga problem att slänga ihop den där sidan "över en helg" om man ville starta en bluff-firma, och designen tror jag kommer att få mycket svårt att attrahera kunder oavsett vilka reklamkampanjer företaget kör i övrigt. Den riktigt skriker nyutexad webdesigner a la 1995 och lyser verkligen med sin totala avsaknad på personlighet, kontaktuppgifter och i stort sett allt annat som skulle kunnat inge lite förtroende.
Som sagt, om nån har några nya erfarenheter av de här lirarna sedan i våras, positiva eller negativa, så vore då åtminstone jag nyfiken på att ta del av dem