FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag kan ingenting om SEO, men jag har för mig att jag läst att det är bra när varje unik sida i en hemsida har en egen beskrivande titel. Innan hade jag endast en sida (index.php) där allt låg "inbakat" (exempel: index.php?sida=kontakta) och med bara en titel oavsett var på sidan man befann sig. Nu har jag gjort om upplägget på följande vis: --kontakta.php-- $titel = Supersidan.se - Kontakta oss include overst.php --innehåll-- include underst.php titeln ändras med variabeln från de olika sidorna: --overst.php-- title = $titel Sedan slog tanken mig att sökrobotar kanske inte läser av sidan på samma sätt som en webbläsare? Att det på något sätt kan vara negativt att ha titeln som en variabel? Är det så?? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Spindlarna ser inte att det är en variabel som ställer in titeln; de ser det genererade resultatet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
OK! Tack!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan tillägga att jag oftast gör så och att det är bra, gör så för description också. Inte dumt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|