FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag har ca 40 domäner som jag tänkt parkera nånstans! Hos vem skall man parkera dessa och varför? Vad är det för villkor som gäller hur och när kan man säga upp parkeringen osv?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prova Sedo för att om dina domäner ens är värda att parkera.
Du behöver inte säga upp någon parkering vad jag vet. Eller varför inte utveckla sidor till dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej...
jag har tänkt göra sidor utav dom flesta men man kan ju ha dom parkade under tiden! Förresten finns det ngra pengar att hämta genom att parka domäner? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Vissa parkeringstjänster kräver viss trafik för att du ska få använda dem.
Dock inte Sedo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mitt tips är att skaffa ett webhotell där du kan ha obegränsat antal med domäner och sedan använda ett enkelt CMS system som kräver minimal installation/jobb för att slänga upp 1-2 sidor med endast en välkomst text och sedan lite AdSense eller dyligt. Sedan kan du iterativt utveckla dom och samtidigt tracka trafik osv, samt själv få 100% av reklamintäkterna. Kostar dig väl omkring 1000 SEK per år men med många sajter kan det vara värt det.
Bollar frågan vidare då jag själv har ca 150 mer eller mindre parkerade sajter enligt denna metod. Borde jag byta till annan metod? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har själv ett antal domäner parkerade och tycker att utfallet gör att det är tveksamt om det är värt det. Om din metod är en bättre väg eller inte beror nog på vad du uppnår för resultat med metoden! - Vad har dina siter för genomsnittligt besökarantal (/dag eller /månad)? - Genomsnittlig klickprocent (CTR)? - Genomsnittlig klickintäkt (RPC)? Har du gjort några SEO-åtgärder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Domänerna har inte så många besökare alls i dagsläget, men de som jag skrivit ett par sidor till börjar komma upp till 5-10 per dag. Inte mycket det heller iofs, men det krävs ju inte så många SEK per månad för att gå +- noll i alla fall.
Denna månad ligger CTR på 2,99% - säger mig inte så mycket dock. Låter lågt. RPC vet jag inte hur man ser. Det verkar i alla fall som många sajter kan komma dra in över 150 SEK per år framöver vilket ju är tillräckligt för att behålla dom. Det är ju inget större jobb mer än att betala årsfakturan och sedan lär det komma mer trafik om man utvecklar sidorna vidare. SEO-mässigt har jag gjort en anpassad version av CMSimple där jag automatisk lägger in meta keywords och description baserat på title om jag minns rätt, samt en DB där jag kan extrahera trackingtaggar och reklambanners. Sedan tar jag en sajt i taget och utvecklar vidare, lite baserat på om den verkar få in trafik eller ej. Vissa domäner struntar jag i då dom sannolikt var dåliga köp. Det jag har märkt är att vissa klick betalar väldigt dåligt, ända ner till $0,01 - detta kanse är något som styrs upp om man använder tex SEDO? Samtidigt känns det som jag kan få mer trafik/inkomst om jag har kontroll över koden och reklamen, trist bara att vissa klick betalar dåligt. PS - hur botar man sig om man är domainoholic? Har svårt att inte köpa domäner just nu...LOL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Ville bara säga att du inte behöver säga upp parkeringen hos oss ifall du skulle vilja utveckla dina sidor, det är bara att peka om dem. Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|