FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej.
Jag har hittat en sajt som finns på en position där den inte borde finnas. Den har kommit dit med hjälp av "rätt" domännamn, och mycket inlänkar. Tar man en titt på vilka inlänkar den har och studerar källsidorna så märker man att det är fråga om köpta länkar / länknätverk / sitemaps. Sidans innehåll är riktigt tveksam, med en riktigt trist design. En helt orelaterad dussinsida helt enkelt, som egentligen inte är relevant för det aktuella sökordet. Grejjen är att den sidan får en hel del trafik på grund av sina fultricks. Vad gör man? Kan man anmäla detta till Google? Sidan som det handlar om är www . begagnade - bilar . se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan absolut göra detta. Enklast är att gå in från Verktyg för webbansvariga och klicka på Rapportera skräppost i vårt index. Fyll i och vänta. Kolla sedan noga hur det går.
Har gjort det själv en gång, då handlade det om doorwaysidor som omdirigerades. Och ser man på, tre veckor senare var de borta ur serpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack Magnus. Den länken hade jag inte hittat utan din hjälp
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går också bra att maila till google. Det tog ca 7 dagar att få svar. I mitt fall så var det någon som gjorde intrång i en av våra kunders varumärken och hade lagt upp en porrsida på ett domännamn som var snarlikt kundens. Google hävdade att de inte hittade sökordet jag klagade på istället för att säga att de hade tagit bort det.. Vet ej om det var en slump att ordet försvann efter jag mailade eller hur det nu var. Det hande iaf legat där i över 6 månader.. Jaja resultatet uppnått, domänen struken ur googles index och jag är nöjd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Tycker att sidan håller en tillräckligt god kvalité.
Om den sedan kör fusk på något vis vet jag ej. Nä, låter mer som om någon blivit omsprungen i serpen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
sidan är ju bra, vad är felet på den? mycket bra sida om man jämför med vad folk lägger upp här på wn
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja. Den är ju inte katastrofal, men om man jämför med bytbil.com, biltorget.se, bilweb.se, webcar2000.com, traderamotor.com så håller den inte riktigt samma klass..?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Det var ingen dålig jämförelse det.
I så fall finns det mycket trevligt att kasta ut ur google pga dess utseende och lack of extra funktioner ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|