FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej, absolut inte kasta ur.
Frågan är vad "konsumenten / besökaren" är ute efter. Om SERP:en levererar en dussinsida (som lyckats duktigt med sin SEO) som nr1, så kommer "konsumenten / besökaren" inte att bli nöjd. Lite som att besökaren skulle komma till dint.se, när han söker efter "webbyrå". ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ser inget fel med att just denna sajt ligger där den ligger om vi utgår från innehållet.
Sidan levererar vad konsumenten söker efter. I detta fall strax över 6000 annonser. Givetvis får man inte samma känsla av seriösitet i jämförelse mot Biltorget, not the point. I slutändan brukar "de sjyssta sajterna" toppa orden. Kanske lägger de andra sajterna ner lite mer tid på sökordet efter att ha läst tråden. Det eller så är sökordet inte så intressant. Kan bli svårt att hitta in på Dint (och att ens jämföra i detta fall). Förhoppningsvis är den inte indexerad med nuvarande innehåll ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Coredev: Du missbrukar svenska-avundsjukan på högsta grad.. bara en massa långsökta påståenden.
Som att jag skulle säga att din sida " w-w-w-fam-i-lje-m-ar-k-na-d-e-n-.se " borde bli bannad för att sajten kan misstolkas. "Nämen! Prislappar under små bäbisar"................... jaha var det lakanet som var till salu. Allvarligt lägg ner, Google är ingen rättighet det är en tjänst. : lol : Lite krydda: Det är sånna som dig som får mig att sluta vilja besöka WN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Precis som du och jag som jobbar med detta professionellt så måste Google också i högsta grad vara intresserad av att bli bättre. Min personliga åsikt är att Googles resultat i SERPen är på en akut försämringskurs, snart är den lika dålig som Yahoo och MSN. Är det otäckt för dig och dina affärer när jag ställer en frågeställning och undrar hur mycket sökmotorerna skall värdera just domännamnet / länkfarmar egentligen? Man skall icke bygga upp hela sin verksamhet på ett kort, då ligger man illa till när det svänger på marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google är ganska restriktiva med att gå in och pilla manuellt i serpsen. Det gäller deras trovärdighet och objektivitet. Det kan ofta vara bättre att leverera ett sämre resultat, än att leverera censurerade och manipulerade sökträffar.
Rent teoretiskt så har Pelles personliga hemsida lika stor chans att ranka etta på ordet "bil" som multinationella bolag såsom BMW och Volvo har. Det är inte plånboken som styr hur du rankar. I övrigt så håller jag med dig om att serpsen i Google försämras successivt. I alla fall på så kallade money words. SEO blir allt vanliga och att SEO-bolagen får allt större länkkraft och insikt i Googles algoritmer. Funderar man på hur Google ser på SEOare så kan man ta sig en titt på vem som är deras talesperson ut mot SEO-världen. Det är Matt Cutts och han arbetar med kvalitetsförbättring och spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad gäller att Google ogärna ändrar manuellt i Serpen så finns det väl idag mycket som pekar på att så faktiskt är fallet. I alla fall verkar det finnas många s.k quality raters därute:
http://www.mauriziopetrone.com/blog/wp-con...elines-2007.pdf Vad gäller om huruvida siten i fråga är tillräckligt bra lägger jag mig inte i. Det enda som jag ställer mig frågande till är om den siten faktiskt tillför någon eget och unikt? Eller om alla annonser som visas hämtas från någon annan stans? Detta har jag ju förstås inte någon aning om. Men om det, rent hypotetiskt, skulle vara så att den endast listar annonsmaterial från andra annonssiter så finns det väl en viss riskt att en "quality rater", i enlighet med pdf:en som jag länkade til här ovanför, skulle markera siten som "scraped or copied content with PPC ads". Sidan 33 i pdf:en. Eller håller ni inte med mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Vore intressant att få svar på dessa frågor. Upplysningvis så har sidan funnits och sett ungefär likadant åtminstone sen 2003 http://web.archive.org/web/*/http://www.begagnade-bilar.se/ |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Angående konstiga sökresultat och att Google inte gärna tar bort sökresultat från träfflistan.
Länge och väl så dök det upp en länk som var kanske mindre smickrande för Google när man sökte på FinnMera Länken låg på plats 8 - 9 men sen ca 6 månader går den inte att hitta. nedan är länken till målsidan http://www.idg.se/2.1085/1.54378 Jag blev laddad att visa er detta exemplet då jag läste denna tråden men jag hittade något ytterligare märkligt som anspelar på sämre relevans från Google och tänkte passa på och fråga er vad ni tycker om detta och om ni har något liknande exempel. Jag sökte på Google med sökfrasen Finnmera man kan inte lita på Google http://www.google.se/search?hl=sv&q=finnme...A5+Google&meta= På plats 6 hittade jag detta... Dagens Media Man kan ju fråga sig varför man köper "horor", men inte "slynor", "hoes" eller "bitches"? .... säger Johan Edvardsson, vd på sökordsföretaget Finnmera. ... http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=95864 Det som är sjukt är att de har buntat ihop flera olika artiklar till denna missvisande text, och det ser man om man tittar i cashe och deras färgskalor. Så nog sjutton är relevansen på Google på nergång och jag kan tänka mig att i fel länder så lär detta Kosta Google lite stämningspengar. Tja hade man bott i USA så hade väl detta gått att tjäna pengar på hehe. Mvh Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Några exempel på problem med sidan är att sökmotorn är mycket begränsad, samt att det ligger kvar objekt sedan 2004 i listningen - är dessa verkligen fortfarande till salu? ;-) Detta leder till ett problem för Google, för om folk inte får det man förväntar sig så kommer man leta efter en annan sökmotor. EDIT: stava, stava och stava ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|