FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag undrar om någon här har använt sig av betalningslösningar på någon webbplats med inriktning mot den amerikanska marknaden? Har ni använt Er av någon betalningsleverantör som Ni är nöjda med eller inte nöjda med? Återkom gärna med förslag på vart man ska söka. Det finns en uppsjö leverantörer men svårt att "se" vad man ska välja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Rekommenderar Paypal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag vet att PayPal är seriösa och det fungerar, MEN på en stor amerikansk kommersiell webbshop så är jag lite osäker på om det känns så seriöst med en "PayPal" -knapp. Men det kanske fungerar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag hade inte tänkt säga det men..
Jag rekommenderar INTE paypal! Dom funkar såklart men.. och hanteringen med kreditkort för icke medlemmar är usel. många hittar inte vart de ska betala.. bara för att få betala för en strumpa ![]() och sedan det faktum att de krediterat mitt konto flera gånger för de ansåg att det var kreditbedregeri.. De drog pengarna ca 1-2 veckor efter det att betalningen var gjord och skickade tillbaka pengarna. Jag råkade ju känna personen som gjorde just denna senaste betalningen och fick pengarna på annat vis. Men de har flera udda sätt att hantera sina kunder på. Man får inte ha för många kreditkort. max 10st. Och samma kort får inte göra mer än 10 betalningar. efter det måste de ha ett paypal konto. Alla de som har och använder E-Kort runt om i världen är helt plötsligt fiender... Var enda en av dem kan orsaka att paypal drar pengar ifrån ditt konto eller till och med låser det för att "utreda".. vilket kan ta ganska lång tid.. För enklare saker och som komplettering går det att använda men inte mycket mer än så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
allt för många har ett konto där och tror dom är guld.. men som jag just skrev är de inte bra som primära lösningen. Har man paypal som komplement så kan man göra egna länkar istället för "pay now" paypal knappen.. Och denna kan man maila till kunden tillsammans med en order bekräftelse. eller så använder man API för att skicka dem till paypals site via er site när de beställer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kan ju kika på Nochex, 2checkout, psigate och Google checkout, för att nämna några betallösningsföretag som är stora i US.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tack! Ska kika på dessa! Något du använt dig av själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
google checkout är, som jag förstår det, för bolag registrerade i US och UK.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men google checkout kräver väl att de som ska köpa skaffar/har ett google konto väl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Verkar som om många här dissar PayPal, men om jag förstått det rätt så använder man deras PHP-API exempelvis så behöver det ej vara synligt för användaren att ens PayPal används för betalningarna i "backend" ?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|