FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och sedan så är inte endast den biten problemet.. som jag skrev har de andra fel. som att låsa ditt konto för de tror du gör något bedregeri. Sökning på internet ger flera parodier som tyvärr verkar sanna. "apa kastar pil på vem som ska få sitt konto låst".. http://www.aboutpaypal.org/paypal_locked_m..._my_account_too där är ett exempel.. jag kan inte säga att han talar sanning men jag kan intyga att samma sak hänt mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns i mina ögon ingen anledning att använda Paypal och det är dessutom något som kan försätta användaren i riktigt svåra problem (vilket illustreras av artiklarna man kan läsa via länken i tidigare inlägg).
Det är tyvärr så att Paypal, och andra liknande företag, inte behöver bry sig om sedvanliga marknadsregleringar och kan hålla inne pengar under väldigt långa tider och därmed orsaka en handlare att gå i konkurs. Skaffa i stället en lösning där du själv kontrollerar pengarna och ingen annan, allt annat är riskabelt om det inte rör sig om en ren hobbyverksamhet.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tack för all info! Om jag förstått det hela rätt är PayPal BRA som ett komplement, men att det kan bli väldigt tufft eftersom de är så stora att de kan göra "lite som dom vill", och kan förstöra för en själv om "dom vill"... Dom kan t.ex. hålla inne med betalningar med motiveringen - "Vi undersöker bedrägeri... (eller liknande) Och det bästa är att ta hand om hela betallösningen själv, men samtidigt att det är väldigt komplicerat och kräver flera certifikat på servern? (Jag vet inte var jag läste det men någonstans läste jag det) Det kräver också att man har ett företag registreriat i Storibrittanien eller USA (om man ska använda PayPal så att inte kunden/besökaren ska att det är PayPal som används). Är ovanstående rätt uppfattat? MyPay är en svensk betalningsleverantör som har lösningar för VISA och MasterCard. Är det någon som har erfarenhet av dom (mypay.se)? Jag har varit i kontakt med dom en del nu senaste dagarna, och dom verkar vara väldigt förtroendeingivande. Tyvärr är ju det intressanta hur supporten är när "rulljansen" är igång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
En annan fråga som är relativt intressant när det gäller betalningslösningar. Var bör man köpa SSL-certifikat ifrån? Någon som har erfarenhet av detta?
Nu har jag fått nys om att MyPay hade dåligt rykte i slutet av 2006, men har dom förbättrat sig eller hur är det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|