FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om vi vänder på frågan finns det leverantörer som erbjuder gratisspel att ha på ens sida!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
JimmyOh: Vad är bättre än flash då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Visst finns det nackdelar med Flash då det gäller webbaserade spel, som t.ex. avsaknad av en riktig 3d motor, men jag vet ingen som gillar webbaserade spel som tycker att "ääsh, detta är ju gjort i Flash...finns det inga Java eller shockwave spel". Angående kostnad för att utvekla spel så är det lika svårt att svara på som att svara på vad en hemsida kostar. Det är stor skillnad från spel till spel. Enkla spel kan göras på några timmar av en enskild utvecklare och mer avancerade spel tar månader eller t.o.m år för ett team med programmerare och grafiker. Men generellt så är det inte billigt om du vill ha duktiga flashutvecklare som kan utveckla spel åt dig om du nu vill ha specifika idéer implementerade elller ha spel som är exklusiva för din sida. Det finns mängder med tjänster som erbjuder spel man kan lägga upp på sin hemsida. Ibland kan man få sin egen branding mot en extrakostnad. Tyvärr minns jag inga addresser på rak arm, men det borde vara lätt att hitta några med google. http://www.google.com/search?hl=en&q=flash...%22&btnG=Search |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
[QUOTE]Lika bra att tipsa dig om att Flash är ute, totalt ute. smile.gif Jag hoppas Flash försvinner från webbmästeriet så snart som möjligt. Hopplöst tråkigt och mainstream. smile.gif
Ja flash är på väg ut. Bara världens näst besökta sida youtube använder den, daaah |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
JimmyOH enligt UC.se har du inga anställda?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan Samben!
Jag producerar spel i Shockwave, både 2d/3d. Tycker shockwave är bättre än flash rent prestanda mässigt och så det finns det med 3d=), nu kommer ju även en updatering av shockwave ( director11 ). Kostnad beror helt på spelets omfattning och innehåll (såsom registering, highscore , reklam ). Vad ska spelet innehålla, spelidé? Är du intresserad skicka gärna ett mejl med lite mer utförligare beskrivning om vad du har tänkt dig så kanske jag kan ge lite mer information? //Daniel Bergius |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|