WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vad kostar det på ett ungefär att skapa ett... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27782)

Samben 2008-03-08 16:18

Hej hej, jag undrar vad det kostar på ett ungefär att skapa ett flashspel? Finns det några bra leverantörer för detta? Några allmänna tips eller erfarenheter ni kan dela med er?

Nivån på flashspelet ska kunna jämföras med de spel man hittar på blip.se bland annat.

JimmyOh 2008-03-08 17:37

Citat:

Originally posted by Samben@Mar 8 2008, 17:18
Hej hej, jag undrar vad det kostar på ett ungefär att skapa ett flashspel? Finns det några bra leverantörer för detta? Några allmänna tips eller erfarenheter ni kan dela med er?
Nivån på flashspelet ska kunna jämföras med de spel man hittar på blip.se bland annat.

Lika bra att tipsa dig om att Flash är ute, totalt ute. :) Jag hoppas Flash försvinner från webbmästeriet så snart som möjligt. Hopplöst tråkigt och mainstream. :)

Samben 2008-03-08 17:48

Finns det inga andra lösningar för att ha spel online på sidan isf?

htiawe 2008-03-08 18:17

Det spelar väl ingen roll om JimmyOh tycker att flash är mainstream eller inte, flash är oerhört utbrett och kan med fördel användas ett bra tag till. Det är inte så att Silverlight kommit särskilt långt än så länge.

Samben 2008-03-08 18:35

Nej jag vet men jag har inte koll på marknaden jag undrar fortfarande vad prissumman ligger alternativt om det finns en bra tjänst jag kan använda mig om och så länkar man till leverantörerna.

xelon 2008-03-08 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyOh
Citat:

Ursprungligen postat av Samben

Lika bra att tipsa dig om att Flash är ute, totalt ute. Jag hoppas Flash försvinner från webbmästeriet så snart som möjligt. Hopplöst tråkigt och mainstream.

Ursäkta OT, men vad baserar du detta på JimmyOh?

grazzy 2008-03-08 18:46

Antagligen så kör binero flash, eller proinet, eller vilket hotell det nu är som det är "inne" att gnälla på.

AnOnYmUs 2008-03-08 21:08

Funderar med på samma sak som Samben, finns det någon som kan tipsa om leverantör så posta gärna det.

JimmyOh 2008-03-08 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av xelon
Citat:

Originally posted by -JimmyOh@Mar 8 2008, 18:37
Citat:

Ursprungligen postat av Samben

Lika bra att tipsa dig om att Flash är ute, totalt ute. Jag hoppas Flash försvinner från webbmästeriet så snart som möjligt. Hopplöst tråkigt och mainstream.

Ursäkta OT, men vad baserar du detta på JimmyOh?

Jo, för att det är min personliga åsikt. Folk som ständigt skapar hela webbplatser i Flash borde ställas på rad... :P

Lumax 2008-03-08 23:58

Citat:

Originally posted by JimmyOh@Mar 8 2008, 18:37
Lika bra att tipsa dig om att Flash är ute, totalt ute.
Jag hävar att flash är rätt "inne", fortfarande. Men precis som med allt annat så ska det användas till rätt saker. Att göra hela sidor flash är ju ingen succé, däremot är det väldigt användbart för reklambanners, enklare webbspel m.m. En nackdel som flash har är dock att det är alldeles för lätt att läsa ut actionscripten ur swf-filen, vilket gör att det är relativt enkelt att fuska på topplistor och liknande hos spel som är gjorda i flash. Shockwave är att föredra om man ska göra webbspel.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson