Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lessmore, är det något att ha?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-07, 16:48 #1
DirtyDogs avatar
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
DirtyDog DirtyDog är inte uppkopplad
Medlem
DirtyDogs avatar

Reg.datum: Jan 2008
När jag öppnade företagskonto hos Swedbank så fick jag prova på lessmore.com gratis i en månad.
Har använt deras tjänst att beställa lite saker ifrån lyreco .com och det funkar bra.

Om jag blir medlem hos Lessmore via Swedbank så betalar jag 750kr för att få tillgång till allt per år.

Skulle uppskatta lite kritik ang detta, är det något att ha?

Era erfarenheter av Lessmore är varm välkomna.
DirtyDog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-20, 19:56 #2
Bifrosts avatar
Bifrost Bifrost är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Bifrost Bifrost är inte uppkopplad
Medlem
Bifrosts avatar

Reg.datum: Jan 2005
Standard Tar upp tråden igen

Är det några som provat eller använder Lessmore?
Bifrost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-22, 23:10 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Som inbiten it-gubbe så fattar jag iaf inte varför http://lessmore.com inte går till www.lessmore.com, ett mysterium för mig.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 14:23 #4
akn78 akn78 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2009
Nykomling

Läs mitt inlägg (http://www.andersivar.se/2011/07/les...-inte-forstar/) och vad som sägs om dom på Reco och Rejta. Inget att rekommendera...
akn78 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 15:38 #5
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av akn78 Visa inlägg
Läs mitt inlägg (http://www.andersivar.se/2011/07/les...-inte-forstar/) och vad som sägs om dom på Reco och Rejta. Inget att rekommendera...
Jag har läst hela posten där, men felet är alltså att du inte läste avtalet innan du ville säga upp? Du godkände ju avtalet, man ska inte slentrianmässigt trycka "Jag accepterar villkoren" utan att ha faktiskt läst dem.

De kanske borde varit schysta och släppt dig som kund, men tjänsten blir ju inte sämre för att du inte läste avtalet, eller har jag fel?
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 18:58 #6
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Jag har läst hela posten där, men felet är alltså att du inte läste avtalet innan du ville säga upp? Du godkände ju avtalet, man ska inte slentrianmässigt trycka "Jag accepterar villkoren" utan att ha faktiskt läst dem.

De kanske borde varit schysta och släppt dig som kund, men tjänsten blir ju inte sämre för att du inte läste avtalet, eller har jag fel?
Korrekt, tjänsten blir ju inte sämre och det är inte heller det som proklammeras. Det är vad jag kallar bedrägligt beteende och total avsaknad av kundvård som jag är emot. En enkel sökning ger ju mer än ett exempel på att deras kundvård är usel. Men absolut, juridiskt har dom rätt men det finns så mycket mer än juridik man skall tänka på, t.ex. kundvård.
akn78 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 19:48 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg

Jo, en tjänst blir sämre ifall de behandlar kunderna illa. Bryr man sig om kunderna så skickar man ut ett mail när avtalstiden håller på att ta slut (d.v.s. innan det är för sent att säga upp avtalet). Det finns många som använder gratisperioder utan att göra detta men det enda man gör då är lurar sina kunder på pengar, något som förhoppningsvis straffar sig i det långa loppet.
Oläst 2011-07-13, 22:37 #8
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, en tjänst blir sämre ifall de behandlar kunderna illa. Bryr man sig om kunderna så skickar man ut ett mail när avtalstiden håller på att ta slut (d.v.s. innan det är för sent att säga upp avtalet). Det finns många som använder gratisperioder utan att göra detta men det enda man gör då är lurar sina kunder på pengar, något som förhoppningsvis straffar sig i det långa loppet.
Just i det här fallet så kanske det är lite extremt att man ska säga upp tjänsten 3 månader innan avtalet går ut, så ja här kan jag hålla med om att avtalet är konstigt.

Däremot så måste jag ju överlag säga att det känns som att vi blir mer och mer bortskämda och stället högre och högre krav på leverantören. Det är väl bara några veckor sedan det var diskussion här på WN om nån kund på Loopia som hade struntat i en faktura som han inte "trodde" att han behövde betala och helt plötsligt så var Loopia riktiga skitstövlar för att dom inte "vårdade kunden" osv. Då är ju frågan vart man ska dra gränsen? Är det alltid leverantören som ska vara schysst oavsett om kunden är 1,3,5,10,20,50 dagar sen med en uppsägning?

Det känns lite som att vi svenskar (och förmodligen resten av världen) har fått för oss att om inte leverantören plockar ner månen åt mig när jag ber om det då är det en skitleverantör som ska svartmålas även om det är jag själv som kontaktat leverantören och accepterat det avtal dom erbjuder.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 18:31 #9
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Handlar man mycket prylar och tjänster som ligger inom deras avtal så kan man tjäna ordentligt med pengar. Jag var med från början då det inte kostade något och ett tag framöver. Till en början tjänade vi stort på Inwarehouse (datorer etc) Siba (tillbehör) Lyreco (papper etc på bra avtal) etc. Jag gick ur efter att medlemsavgiften hade gått upp samtidigt som vi handlade allt mindre. Det var till slut bara Lyreco som vi köpte av och efter en kontakt med dem fick vi ett bra avtal där direkt.

Nu har de börjat med att gamla kunder får vara någon sort "b-medlemmar" (min beteckning) och utan att betala får man rabatt på vissa saker. Skulle tro att de med det kan visa upp att de har många medlemmar för företag som de vill sluta avtal med. Har inte haft anledning att testa så jag vet inte hur det fungerar.

Minns att det var ganska långa avtalsperioder och uppsägningstid men minns inte att jag hade några problem när jag lämnade men jag kanske följde avtalet
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 23:21 #10
Supermoderator

Supermoderator

Det handlar om kundvård helt enkelt. Hur långt man går är givetvis upp till var och en men blir kunderna missnöjda så är det givetvis inte bra för ditt företag. Att ha bra avtal och att vara (över)tydlig är a och o, särskilt på internet där folk inte läser så noga vad som står i ett långt avtal.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017