FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Känns ju som att samhället rent generellt har blivit så att vi vill ha, ha och ha men inget ge och vi vill absolut inte ha några skyldigheter gentemot någon men däremot anser vi att andra är skyldig att leverera det vi betalat för. Känns som en väldigt märklig ekvation i slutändan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lätt att det i dessa diskussioner blir vitt eller svart medan livet och affärsrelationer väl oftast är olika nyanser av grått.
Visst är kundvård viktigt, liksom att vara tydlig och ibland sträcka sig mer än vad som egentligen behövs utifrån ingångna avtal. Men det finns en annan sida av det också, de som "sköter sig" och det är väl de som i slutändan får betala för denna extra kundvård om inte företagen har en hemlig pengapåse eller vill minska sin vinst. När det gäller övertydligheten för avtal etc så tycker jag att det bör tillämpas för privatpersoner men för företag tycker jag att man kan kräva lite mer. Här är det ju inte ovanligt med långa avtal och uppsägningstider - själv har jag automatisk 5-årig förlängning av hyresavtalet och inte kan jag komma mitt i och säga att nu vill jag flytta och tro att det kan gå på en månad eller två. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|