Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lessmore, är det något att ha?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-13, 23:52 #1
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det handlar om kundvård helt enkelt. Hur långt man går är givetvis upp till var och en men blir kunderna missnöjda så är det givetvis inte bra för ditt företag. Att ha bra avtal och att vara (över)tydlig är a och o, särskilt på internet där folk inte läser så noga vad som står i ett långt avtal.
Jo det var det jag menade att det kanske inte längre handlar om hur långt en leverantör klarar av att gå för att göra kunden nöjd, utan om att vi konsumenter helt enkelt har orimliga krav?

Känns ju som att samhället rent generellt har blivit så att vi vill ha, ha och ha men inget ge och vi vill absolut inte ha några skyldigheter gentemot någon men däremot anser vi att andra är skyldig att leverera det vi betalat för. Känns som en väldigt märklig ekvation i slutändan.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-14, 09:32 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Jo det var det jag menade att det kanske inte längre handlar om hur långt en leverantör klarar av att gå för att göra kunden nöjd, utan om att vi konsumenter helt enkelt har orimliga krav?

Känns ju som att samhället rent generellt har blivit så att vi vill ha, ha och ha men inget ge och vi vill absolut inte ha några skyldigheter gentemot någon men däremot anser vi att andra är skyldig att leverera det vi betalat för. Känns som en väldigt märklig ekvation i slutändan.
Håller nog inte riktigt med dig där. Kraven ökar ju framför allt när det dyker upp leverantörer som erbjuder mer och bättre. Då är det upp till övriga att anpassa sig eller halka efter. Är det som erbjuds alltför extremt så drabbar det ju emellertid företaget i slutändan ändå. Jag ser inte direkt något problem här. Det finns ju alltid en del ytterligheter i kundväg som man väl kan ignorera.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-14, 00:14 #3
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Lätt att det i dessa diskussioner blir vitt eller svart medan livet och affärsrelationer väl oftast är olika nyanser av grått.

Visst är kundvård viktigt, liksom att vara tydlig och ibland sträcka sig mer än vad som egentligen behövs utifrån ingångna avtal. Men det finns en annan sida av det också, de som "sköter sig" och det är väl de som i slutändan får betala för denna extra kundvård om inte företagen har en hemlig pengapåse eller vill minska sin vinst.

När det gäller övertydligheten för avtal etc så tycker jag att det bör tillämpas för privatpersoner men för företag tycker jag att man kan kräva lite mer. Här är det ju inte ovanligt med långa avtal och uppsägningstider - själv har jag automatisk 5-årig förlängning av hyresavtalet och inte kan jag komma mitt i och säga att nu vill jag flytta och tro att det kan gå på en månad eller två.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017