FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan jag har planer på att starta en webbshop och undrar vart man får tag på produkt beskrivningar samt bilder?
Finns det något ställe man kan betala för varje produkt eller ett abonomang kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
testa med leverantören, det bästa är dock att skriva egna...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vanligast är nog att få dessa från tillverkaren och eller din leverantör. Tror inte det finns någon generell tjänst där de har produktbeskrivningar och/eller bilder på alla produkter i världen?
Ska du sälja t.ex. mobiltelefoner så är det nog ganska lätt att hitta både bilder och beskrivningar hos Nokia, Ericsson, etc. (men fråga först). Sen är ett tips att ta egna foton på produkterna så att du "äger" dina bilder på din hemsida. Då kan du även få dessa så som du vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Men det kommer bli så otroligt mycket arbeta det finns alltså inget företag som levererar produkt information samt bilder?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Beror på vad man säljer, oftast tillhandahåller leverantören det. Om inte så får man skriva själv.
Skriv vad det handlar om för produkter så vi fattar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
När vi startade vår webshop så lämnade vi våra produkter hos en profisionell fotograf.
Men det är ganska dyrt (på en del produkter som är svåra att ta själv så lönar det sig.) Numera har vi köpt en bra kamerautrustning som vi kan ta hyfsade egna bilder med. Vad är det du ska sälja? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Datorprylar. SÅ det kommer bli väldigt jobbigt eftersom jag inte heller har lager det är tänkt att när dom beställer så ska jag beställa av min leverantör
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |