FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon tjänst där man kan betala räkningar via kortbetalning?
Det jag är intresserad av är alltså att tjänst där jag kan ange PG/BG samt OCR-nummer och så dras pengarna från kortet. I vanliga fall betalar man ju via internetbanken, men det har funnits tillfällen då en sådan tjänst hade varit smidig. T.ex. nu då jag akut måste betala en faktura och så har jag inte tillgång till min internetbank. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag undersökte detta för något år sedan då jag tänkte erbjuda en tjänst för det på kreditbetalning . se men kunde inte hitta något smidigt som skötte det hela automatiskt. Tanken var just som du säger att kunna betala fakturor med (kredit)kort snabbt och enkelt även om pengar fattades på bankkontot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om just någons saldo är ett problem och dom har ett kredit kort är det ju enkelt löst.
gå till minuten, ta ut pengar på kreditkort och sedan sätta in det på ett konto som inte kortet är kopplat till... men en sådan tjänst hade nog kunnat användas så.. någon kanske ska pilla ihop ett sådant projekt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja, någon som känner till ett API för Bankgiro/Plusgirobetalningar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som affärsmodell så tror jag det skulle funka att ta en fast summa eller en viss procent upp till en viss summa per "betalning". Jag skulle i alla fall inte betala någon fast månadskostnad för tjänsten, eftersom det handlar om enstaka fall för min del.
Men båda alternativen borde kanske finnas ifall det är folk som nyttjar tjänsten mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||