FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här med Bankgiro api låter intressant. Någon som vet vad sådant kostar?
http://www.bgc.se/Default____3128.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta blir lite OT, men jag har en liten idé jag har funderat på.
Genom att ta en tjänst liknande den som Fredrik har spånat på och sedan beställa ett antal visakort med 60 dagars räntefri kredit (från siba, statoil, mfl) så borde man kunna ta ett räntefritt lån (förutsatt att betaltjänsten är kostnadsfri) utan betalningskrav. Idén är enkel. Först köper man produkten på sibakortet, när räkningen kommer betalar man den med statoilkortet och när den räkningen kommer betalar man den med sibakortet och så håller man på så, helst med en automatiskt tjänst. För att öka kreditgränsen totalt så är det bara att skaffa fler visakort och dela upp kostnaderna mellan dem. Jag inser själv att det är omständigt och krångligt, men jag gillar att leka med tanken =). Är det möjligt eller finns det något i avtalen för visakorten som gör det olagligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jacbob: Och alla fasta och administrativa kostnader som kommer med detta? Vad är vitsen egentligen, att alltid ha en kredit hängandes över sig med ny fordringsägare varannan vecka?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
elofsson: Själv köper jag aldrig något på kredit, skulle jag inte ha pengarna så väntar istället med köpet. Som jag skrev så är det bara om själva idén är genomförbar som jag är nyfiken på.
Vitsen skulle kunna vara att man skulle kunna göra upp en helt egen räntefri avbetalningsplan (bortsett från administrativa kostnader). Du skulle exempelvis kunna betala in en tusenlapp i månaden från ditt konto och på så sätt minska skulden som man skyfflar runt. Om du sen någon månad inte hade möjlighet att betala så åker du inte på någon förseningsavgift eller dröjsmålsränta. Jag är helt enkelt bara nyfiken på om det är möjligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|