FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det fungerar bra som det gör, förutom de som blir arga för att de registrerar sig endast för att göra reklam för sin nya sida och kan inte göra en länk. Varför diskutera något som fungerar bra idag. 100 inlägg är väl inte mycket om man vill stanna på forumet och diskutera just det man håller på med, tipsa och få tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
spam-monster som måste tämjas eller kastas ut. Jag kan inte tala för alla seriösa nybörjare, men jag utgår ifrån hur jag själv har upplevt det under min korta tid här på WN. Jag gick med för att jag trodde att jag kunde få hjälp och samtidigt kunna hjälpa andra med den kunskap jag har. När jag skrev mitt första inlägg så möttes jag direkt av texten "Jag spammar säkert!". Ren jävla skändning i mina ögon och jag vet att fler har reagerat på det. Den texten borde ändras. Jag letade förgäves igenom kontrollpanelen för att se var jag kunde ändra texten. Att jag var tvungen att skriva ett nytt inlägg var inte helt uppenbart. Kommer inte ihåg om jag hade någon länk eller inte i det inlägget, men det var i alla fall inte någon länk till min egen sajt. Jag blev därefter förvånad över att jag inte kunde posta länkar som blev klickbara. Denna brist på användarvänlighet kändes väldigt främmande på ett forum för webmasters. Egentligen var det ju inget problem för mig, men det kändes korkat att de som läste mina inlägg skulle vara tvungna att kopiera och klistra istället för ett enkelt klick (i-lands problem ja, men i alla fall). Jag provade olika varianter och blev ganska frustrerad över att det inte gick. Misstänkte att det hade att göra med att jag var ny på forumet, men visste inte eftersom jag inte hade läst någon information om det. Om det är problem med nya medlemmar som börjar spamma med länkar så bör man väl informera om att det inte går att posta länkar som nybörjare? Man behöver kanske inte nämna att det är just 100 meddelanden som behövs men någonting i alla fall. Det skulle säkert göra att färre spammare försöker sig på detta (mindre jobb för moderatorerna) och det skulle också få seriösa nybörjare att slippa frustreras över att "http://"-knappen inte fungerar. Detta var ett försök till konstruktivt förslag. Om någon annan har en bättre lösning så skriv det gärna som inlägg i denna tråd. Nu har jag kommit upp i över 100 meddelanden så nu ska jag kunna posta länkar som är klickbara. För att kunna klicka på nybörjares länkar så måste jag installera någon plug-in till Firefox eller så blir det fortfarande copy/paste som gäller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mycket snack för inget.
Det är faktiskt inte så jobbigt att markera texten, CTRL+C, CTRL+V. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
1. Markera 2. Ctrl+C 3. Ctrl+T 4. Ctrl+V 5. Enter Har du hört talas om användarvänlighet? Du vet, webmasters brukar bry sig om sådant. Dessutom verkar du ha missat poängen med mitt inlägg. Det handlar om att få seriösa nybörjare att känna sig välkomna och att informera spammare om att det inte är någon idé att registrera sig som medlem och direkt börja posta länkar. Det skulle gynna alla på WN, i synnerhet moderatorerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det 100 inlägg som krävs för att wn ska fortsätta vara ett seriöst forum, där de flesta inlägg är läsbara så kan jag nog leva med det.
Jag tror knappast de valde att det skulle stå "jag spammar säkert" for no reason. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du är ju nu över 100 inlägg, så finns de så mycket att klaga på? Eller var det här bara ett sätt för dig att lite mera posts.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det skulle kanske gå att vända på det hela så att en länk är klickbar för en medlem som har gjort minst 100 inlägg. Det är egentligen inte den nya medlemmen som drabbas av icke klickbara länkar utan de medlemmar som har varit med ett tag eftesom dilemmat drabbar dem.
Vem som är en seriös medlem är väldigt subjectivt och hur ska det egentligen rankas? Kanske det skulle finnas en funktion för betygsättning av ett inlägg. Räcker i princip med att väja mellan "relevant" och "icke relevant" inlägg. Efter ett antal icke relevanta inlägg så kan medlemmen stängas av för postning av inlägg. Nu handlade denna tråd inte om detta utan om klickbara länkar. Jag tycker att nuvarande system är bra och egentligen ingen stor fråga att diskutera. Eftersom jag använder mig av Opera så är klick på en länk mycket enkelt. Dubbelklicka på länken och det kommer upp en meny där man väljer "Gå till adress". Jag förmodar att denna funktion kommer att läggas till i FF och kanske även i IE eftersom de brukar härma smarta funktioner från Opera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|