FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur ska vi som kunder göra för att kunna reparera skadan ? Mångas affärer har säkert fått en kraftig smäll av detta . Nu är det bara att "gilla läget" och försöka reparera skadan....
|
|||
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Medlem
|
Jovisst får man "gilla läget", men bara denna gången, inte fler gånger. Själv ska jag byta webbhotell i och med detta, och jag hoppas innerligt att fler gör det, lite även för att visa att man inte kan tolerera sådant här. So, join me!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
jag byter direkt...fick tag i en server att lägga sidan i..I texas. Vågar inte ha den kvar på Proinet...Tyvärr. Ett hotell borde faktiskt vara som säkrast efter ett intrång..Men det tog bara 2 dagar så var det stopp igen... |
|||
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Flitig postare
|
just den här är ju lite lurig att skydda sig mot, en 0 day root exploit i kernel... händer inte varje dag.
|
|||
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Denna fråga är förmodligen intressant för alla som byter webbhotell idag: Hur lång tid tar ett byte av DNS-server för en .se-domän.
Förstår från IIS att det tar antingen högst 2 h (de tittar varannan timme) eller minst 24 h, max 48 h. Min erfarenhet säger runt 10 h. Vad är det som är att förvänta sig? |
|||
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu ligger Nyheten uppe på idg.se ( http://www.idg.se/2.1085/1.145419 ). Och det verkar som mina mistankar var befogade.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, då var det kört då. Tack Proinet, ni är tamef*n underbara!
|
|||
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Flitig postare
|
det beror lite på DNS hos de olika ISPer också.
Har sett skräckexempel på ompekningar som har tagit otroligt lång tid. Det var dock företag med egna dns servrar (de gör telefoner bla :-) Har din isp cachat dns datat med en refresh rate på 24-48 timmar så tar det lite tid innan du kommer åt sidan på en annan server. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|