FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, nej, nej ....
En Canon 450D i så fall om du skall ha en ingångsmodell. Den presenteras knappt en vecka sedan och är en fin uppdatering till 400D. Canon 350D är extremt föråldrad jämfört med den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
450D är ingångsmodellen! 450D är en uppgradering av 400D och kommer därför prissättas på samma sätt som 400D idag, samt 400D kommer att utgå. Planerar man att köpa idag 400D skall man i så fall vänta några veckor och köpa sig en 450D för samma pris. 450D är ingen mellanmodell på väg mot bättre kameror som 40D utan en ersättningsmodell för 400D och därmed Canon senaste ingångskamera! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla svar, så det är en Canon 450D jag ska köra på tycker ni?
Eftersom den är ny så finns det kanske inte så många recensioner om den, eller? För det skulle vara intressant att läsa om lite för- och nackdelar med den. Passar alla objektiv från 350 och 400 till 450 också då eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Ja, alla objektiv passar.
en 450D är en uppgradering till 400D som var en uppgradering till 350D som var en uppgradering till 300D. En 450D är alltså en förbättrad 400D på många punkter och därmed bättre på många punkter en 350D. En av de viktiga är kanske bildprocessorn, men det finns många andra saker också. Läs om förbättringarna här: http://www.dpreview.com/news/0801/08012403...anoneos450d.asp VIll du se hur versionerna har utvecklas på Canon kameror se här: http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Cano...on_DSLR_cameras |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, vad bra.
![]() Tack ska du ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
jaja |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är supernöjd med min D40. Enda nackdelen är möjligen det här med att den inte har inbyggd AF-motor så man måste köpa objektiv som har det.
Skulle aldrig vilja byta den mot en D80 som är både tyngre och större utan att, för mig, tillföra något alls. D40:n tillsammans med ett 18-200 VRII-objektiv har varit min reskamrat på ett gäng resor och jag är verkligen supernöjd. Valde mellan den och EOS 400D men Nikon-kameran kändes klart mer modern och idag får du en D40 för löjligt lite pengar jämfört med de 6 papp jag gav, plus lika mycket för optiken.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, tack jomper!
![]() Hur mycket kostar ett sådant objektiv ungefär? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
D40 med 18-55 kitoptik kostar 4700kr (kostade runt 6000kr när jag köpte den vill jag minnas). Det går att köpa D40 med ett 18-55 och ett 55-200 för 6000kr nu.
18-200 med bildstabilisering kostar 6500kr. Smidigare än ovanstående men om man är superpetig så har ett sådant objektiv lite nackdelar med sämre ljuskänslighet osv. Vad man ska ha för optik beror ju mycket på vad man ska fota. Jag fotar mest när jag reser och då är det smidigt som sjutton att bara ha en optik att släpa på. Två bilder tagna med D40 + 18-200: ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|