FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Denna tråden borde kanske varit ett PM eller mejl till Tradedoubler men med tanke på att det finns fler i min sits så kanske vi kan få till en vettig diskussion öppet i stället.
Jag var i kontakt med er om att sätta upp ett konto åt Lastbryggan för något år sedan men fick då till svar att ni "bojkottade" erotikrelaterade sidor eftersom s e x l i v som ni hade haft tidigare som kund hade varit struliga med inställda betalningar och konkurs. Det fanns då inga alternativ utan alla erotikrelaterade sidor var bojkottade. Alla blev dragna över en kant på grund av att ett företag misskött sig, har jag fattat det hela rätt då? Nu är jag nyfiken på om ni ändrat policy eller om ni fortfarande bojkottar oss? I fall det är så, vill jag gärna ha en förklaring och gärna en diskussion om varför vi är undantagna nu. Ni har ju trots allt accepterat erotikrelaterade förtag förut. Hoppas på en vettig diskussion utan en massa irrelevanta personliga synpunkter. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara att dra igång ett eget.
![]() Har du visat några uppskattade säljsiffror för dom? Det Jag tänkte är att dom kanske vänder när dom börjar tänka dollars. Lastbryggan är väl kredivärdigt å så? Visat dom det? Å andra sidan ska du ju inte behöva kämpa för att dom ska få tjäna pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Dessutom har jag massor av goda referens-sajter som har nära samarbete med TD som kan intyga att jag bedriver en seriös verksamhet. Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så deras bojkott handlar bara om tidigare erfarenheter med ett företag och inget annat ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vi ifrågasätter inte seriositeten hos tex Lastbryggan och anledningen till att vi valt att inte fortsätta att arbeta med dylika konton har inget att göra med Sexlivs betalningsproblem, utan snarare de "biverkningar" som följde med företagssegmentet i sig. I och med lanseringen av Sexlivs program ökade ansökningarna från sex-/ porrrelaterade sajter lavinartat. Detta medförde att ansökningarna till våra övriga kunder från dessa sajter också ökade vilket i sin tur medförde mycket klagomål, både från våra kunder och surfare på webben. Vid ett antal tillfällen lades kombinationer av "Sexlivs" annonser upp med annonser från företag som absolut inte ville att deras annonser skulle kunna relateras med sex upp på samma annonssajt, vilket fler än en gång ledde till dålig PR för de aktuella företagen och för TradeDoubler. Detta sammantaget gjorde att TradeDoubler Sverige valde en policy där vi inte jobbar med företag som tex Sexliv/ Lastbryggan mfl. Det kostade helt enkelt mer än det smakade. Mvh TradeDoubler Support |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag förstår TradeDoublers problem, men jag förstår också Mats problem. Det här skulle väl kunna ordnas genom att TradeDoubler gör en spärrfunktion som man kan sätta på eller av, för annonsörer som inte vill finnas på samma sajt som sexrelaterad reklam. Vi affiliates väljer ju vilka program vi vill medverka i och kan ju inte "drabbas" av några annonser vi inte vill ha. Vilka affiliates som är aktiva i ett sexrelaterat annonsprogram finns ju hämta från den vanliga statistiken och det borde väl sen gå att spärra dessa från ansökning till dom som har valt att inte finnas på samma sajt som sådan reklam.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
En annan liten fundering, vart "drar ni gränsen" för ett porrföretag? Om jag exempelvis drev en kondomshop, är det också en porrbutik? Eller om jag drev en sida typ Boxman men även hade en del erotikfilmer? Anledningen till att jag funderar på detta är att jag diskuterar annnonsering med ett antal tidningar och det vore intressant att veta vart ni står i frågan. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Mvh TradeDoubler |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dvs. kunder som _ANMÄLER_ sig till sexrelaterad "banner exchange" ska kunna få det. Varför tappa kunder när man kan göra alla nöjda? /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|