FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www. silverplanet.se/temp/tradedoubler.png
Inte första gången det händer,. och även om dom lyckas betala fakturorna så blir det ofast åtskilliga månader efter utsatt datum. Vad har dom förbetalningsrutiner egentligen, tradedoubler? [Edit] Men visst får man nästan räkna med detta då det inte är Tradedoubler som felar, utan företagen ifråga. Som sagt, det är risken man får ta då man inte kör med fakturor direkt mot företagen ifråga. //Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är problemet?
Det är inte TD som brister i betalningsrutiner, det är SurfTown. Borde du inte skriva "tummen ned SurfTown"? TD är inget factoringbolag, de betalar efter att de i sin tur fått betalt av sina kunder. Jag har aldrig sett det som ett "problem" att deras leverantörer dröjer med betalningarna, jag vet att det kan hända och har därför större tålamod med dem (TD) än med de som jag direkt fakturerar. Eller är det så att ditt inlägg vänder sig direkt till TD? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det har du väl förvisso rätt i, men ijämförelse med andra affiliatenätverk så är det oftast/alltid Tradedoubler som strular mest. Förhoppningsvis hinner någon av de andra företagen betala i tid iaf (borträknat Surftown)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Problemet ligger väl främst i den modell som Tradedoubler valt att använda sig av, där de fakturerar först efteråt vilket bäddar för många förseningar på vägen. Att omedelbart skicka dem till inkasso då företagen missat en betalningsdeadline ger ju inget vidare seriöst intryck för framtida affärsrelationer. Däremot kan man ju tycka att de borde skärpa tonen mot sina annonsörer när det gäller betalningar eftersom just detta är en stor del av den negativa kritik som brukar höras kring Tradedoubler. Faktum kvarstår ju som sagt fortfarande att de i väldigt många fall missar betalningsdeadline och att man inte kunnat se någon märkbar förbättring kring detta.
För vissa av de utbetalningar jag väntar på gick förfallodatumet ut redan i juli förra året (2003). Företagen är inte markerade för att ha gått i konkurs då man tittar i listan med dyliga. Även om det bara rör sig om några hundra så känns det ändå som att man blivit blåst på både det ena och det andra. Största problemet är väl i och för sig att det är helt tyst från Tradedoubler och man får själv spekulera i vad som hänt/kommer hända. Får man vänta förgäves på utbetalningarna eller kommer de nästa månad, precis ett år efter tidigare utbetalningsdatum?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
OFF TOPIC:
Du borde kolla över stavningen på silver planet.se . EX: folki, enkladatingfunktioner, välkomna!Roliga, välbland mfl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I det aktuella fallet (skärmdumpen) så är det inte så konstigt att en betalning är rödmarkerad (obetald). På samma sida som skärmdumpen är tagen från står det (åtminstone hos mig):
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vore kul med en kommentar från TD själva, dom är ju medlemmar här på WN.
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Tradedoublers nuvarande utbetalningsmodell är lite långsam och så har den varit sedan start. Men detta är en punkt som TD har tagit till sig.
Så förhoppningsvis kommer det en lösning som snabbar på utbetalningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skulle vara skönt om det blev lite som adsense att annonsörerna får betala in i förväg till tex tradedoubler, så det blir en bättre säkerhet.
Men då blir det svårare att skaffa nya annonsörer. ;D |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
//Joel |