Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

rea hos loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-06, 16:05 #41
trovian trovian är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Nykomling

en fråga.. riktad till "loopia"
det finns en hel del andra företag som erbjuder samma tjänster som er, fast betydligt mindre pris.
varför ska det kosta 990 kr per år? vad har ni som de andra inte har? finns det bilder på eran cp?
trovian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-06, 16:50 #42
Loopia Loopia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2003
Nykomling

Citat:
Originally posted by trovian@Jul 6 2004, 16:05
en fråga.. riktad till "loopia"
det finns en hel del andra företag som erbjuder samma tjänster som er, fast betydligt mindre pris.
varför ska det kosta 990 kr per år? vad har ni som de andra inte har? finns det bilder på eran cp?
Hej,

Visst ska vi kunna svara på vad vi har som ”vissa” andra webbhotell inte har.

Här kommer några viktiga egenskaper som många webbhotell struntar i:
  • Vi har den senaste hårdvaran från leverantörer så som: Dell, Cisco och APC. Alla kritisk hårdvaror så som routrar, servrar och brandväggar har vi reservmaskiner till som står beredda och väntar i fall av fel inträffar. Denna reserv kostade oss nästan 750000kr att införskaffa och varje år en massa pengar att underhålla (tekniken går framåt).
  • Vi har redundant uppkoppling till Internet, vi betalar alltså nästan dubbelt för alla bredband vi använder.
  • Vi har säkerhetskopior på alla kunddata på plats samt även vid en annan byggnad utanför Loopia. Detta kostar oss ytterligare hyra och hårdvara. All data är alltså lagrat på tre ställen, på serven, backupmaskinen och på ytterligare en backupmaskin som inte ligger i samma byggnad som vi befinner oss i. Kan kännas tryggt för er kunder i de fall byggnaden skulle brinna ner.
  • Vi har sedan 2001 lagt ner flera miljoner i utveckling av egen mjukvara för att höja stabiliteten för er kunder och för att effektivisera administrationen kring er kunder. Detta har medfört att vi kan koncentrera oss mer på att hjälpa er kunder. Att blir ännu bättre på god support.
  • Vi har licens på all vår programvara, ”vissa” webbhotell har det inte.

Tyvärr så kostar denna typen av skydd och säkerhet pengar och syns inte ut mot kund. Vi jobbar dock professionellt och har för avsikt att stanna länge på marknaden.

Hoppas detta lilla utdrag ger dig några svar på dom faktorer som kanske får oss att vi blir en aning dyrare än vissa webbhotell. Däremot är det inte sagt att alla webbhotell som är billigare än oss saknar alla dessa ovanstående funktioner.

Dessutom så är inte 66kr/mån för ett privatpaket alls mycket tycker vi, du gör säkert av med mer pengar på saker som du får mindre ut av? Majoriteten av våra kunder uppskattar det vi erbjuder till priset vi gör det.

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
Loopia Webbhotell AB
Loopia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-06, 18:06 #43
Dan Dan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Nykomling

Man får vad man betalar för! Så enkelt är det!
Jag är kund hos Loopia nu och jag älskar dem redan. Deras support är supersnabb, tar inte många timmar innan man får svar på deras mail

Kommer troligen fortsätta vara kund där.
B)
Dan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-06, 23:11 #44
Nykomling

Nykomling

Jonathan Sulo, det låter bra, bra.
undrar dock fortfarande, kan man få testa er cp, finns det testkonton liggande?
trovian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 12:56 #45
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Tycker Loopia gör helt rätt i att ta betalt för en MySQL server, inte alla som använder sig av en databas och om den "bjuds" med i paketet kommer den bara att missbrukas tror jag. Om man nu verkligen måste ha en liten databas kan man ju alltid införskaffa sig det på någon annan server och använda den och om man behöver mycket trafik på den så borde man betala för det!
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 18:03 #46
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Har väntat sen i söndags på att dom skall skicka mig information om hur jag skall peka min domän...

Dom har inte precis bråttom där...

Ända som verkar bra är telefonsupporten dom svarar inom 1 minut men hänvisar enbart till email så frågan är om det är någon vidare bra support...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 19:34 #47
Nykomling

Nykomling

Hej,

Vilket domännamn gäller det?

Vi har fått många beställningar med bl.a. felaktig/felstavad e-postadress. Detta kan kanske vara orsaken i ditt fall?

Du borde inte behöva vänta mer än några minuter till någon timma på din bekräftelse, vi sitter alltså nästan dygnet runt och matar in beställningar (givetvis så granskar vi alla ordrar manullet innan dom godkänns).

Om vi får reda på vilket domännamn det gäller så skickar vi iväg en orderbekräftelse igen och på en gång. Skicka gärna denna information till [email protected] för att snabba på processen.

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
Loopia Webbhotell AB
Loopia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 20:20 #48
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by gabriel@Jul 7 2004, 18:03
Dom har inte precis bråttom där...

Ända som verkar bra är telefonsupporten dom svarar inom 1 minut men hänvisar enbart till email så frågan är om det är någon vidare bra support...
Har tagit max 11 h för Loopia att skicka ut mail till mig när jag frågat något med deras snabbsupport (Då skickade jag brevet efter 00:00 på natten) Har inte testat telefonsupporten ännu eftersom jag inte har haft behov av det.

Tycker dem är lysande!
Oläst 2004-07-07, 21:07 #49
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Dan@Jul 5 2004, 02:18
Man kan ju lägga upp MySQL på vilken server som helst, nackdelen är ju bara att det blir slöare om den servern inte ligger nära Loopias.
Jag vet inte vad som gäller hos Loopia, men vissa webbhotell spärrar även av någon anledning utgående trafik mot andras MySQL-servrar så ta inte för givet att det går att ansluta till en annans MySQL-server utan att först fråga webbhotellet du planerar att anlita eller redan är kund hos.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-08, 01:19 #50
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av Dan
Man kan ju lägga upp MySQL på vilken server som helst, nackdelen är ju bara att det blir slöare om den servern inte ligger nära Loopias.

Jag vet inte vad som gäller hos Loopia, men vissa webbhotell spärrar även av någon anledning utgående trafik mot andras MySQL-servrar så ta inte för givet att det går att ansluta till en annans MySQL-server utan att först fråga webbhotellet du planerar att anlita eller redan är kund hos.
Sant. Externa anslutningar är inte tillåtna alltid, men jag har valt ett forum utan databas så det är inga problem. Har inte lust att lägga ut 500 kr / år bara för en databas. Hade jag haft ett jobb hade jag kanske gjort det
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017